Synnøve Finden med «sensurerte» oster

Artikkelen fortsetter under annonsen

Oslo (NTB): Når Synnøve Findens nye Kongsgård-ost kommer i butikkhyllene, er det med klistremerket «Sensurert» der det opprinnelig står «en jarlsbergost-type».

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Fredag ble det kjent at Follo tingrett har gitt Tine medhold i et krav om å nekte Synnøve Finden å selge ost under denne påskriften.

Løsningen for Synnøve Finden ble å sladde pakningene, og nå pågår arbeidet med å sette på «Sensurert»-merker. Blant annet deltar lokale idrettslag i arbeidet i Alvdal, der osten pakkes, skriver Aftenposten.

Kategoridirektør Magnus Tollefsen i Synnøve Finden har ikke oversikt over hva dette koster.

– Dette er ikke tiden for å tenke på kostnader, vi har hatt fokus på å sladde osten før den skal ut i hyllene. Med denne dugnaden unngår vi å kaste 100.000 oster, understreker han.

Kjennelsen fra tingretten er klar på at det er Tine som eier varemerket Jarlsberg. (©NTB)