Geir Lippestad starter kommunikasjonsbyrå

Geir Lippestad (50) starter et kommunikasjonsbyrå som skal selge såkalt verdikommunikasjon til bedrifter og organisasjoner i tunge omstillingsprosesser. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix.
Geir Lippestad (50) starter et kommunikasjonsbyrå som skal selge såkalt verdikommunikasjon til bedrifter og organisasjoner i tunge omstillingsprosesser. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix.

Breivik-forsvarer Geir Lippestad (50) starter kommunikasjonsbyrå. Lippestad skal selge såkalt verdikommunikasjon til bedrifter og organisasjoner i tunge omstillingsprosesser.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Lippestad forklarer forretningsideen slik overfor Dagens Næringsliv:

– I advokatfirmaet merker vi mer og mer oppmerksomhet om omstillingsprosesser og reglene rundt det. Samtidig er selskapene blitt mer opptatt av at slike prosesser ikke bare handler om å gjøre ting riktig juridisk, men også om å motivere dem som blir igjen. Da er det viktig å gjøre ting riktig med kommunikasjon. sier han.

Ifølge Lippestad skal det nye kommunikasjonsfirmaet ikke gå First House og andre PR-byråer i næringen ved å drive lobbyarbeid eller påvirkning.

Les også: Geir Lippestad ville ikke bli Oslo-ordfører

– Hvis Lippestad Kommunikasjon hadde ønsket å ha politisk påvirkning som et av sine forretningsområder, hadde vi rekruttert kolleger med relevant kompetanse. Det har vi ikke gjort, sier Lippestad.

Advokatfirmaet Lippestad skal eie 51 prosent av Lippestad Kommunikasjon. Inn i det nyetablerte selskapet tar han med seg fire partnere med kommunikasjons- og organisasjonserfaring.

Lippestad skal selv fortsette som advokat, men vil også utføre arbeid for kommunikasjonsselskapet.

Les også: Lippestad kritiserer regjeringens Dalai Lama-valg

Mer fra ABC Nyheter
Siste fra forsiden

Velkommen til debatt

ABC Nyheter ønsker velkommen til debatt om det meste. Men vi krever at du er saklig og viser respekt for menneskene sakene handler om og dine meddebattanter. Regler for kommentering finner du her.

Tor Strand, redaktør.

comments powered by Disqus