Facebook fjerner sponsede innlegg fra nyhetsstrømmen

SPONSEDE INNLEGG: Facebook ble saksøkt for annonseringsformatet i 2011, og i fjor valgte de å betale tjue millioner dollar i erstatning til dem som hadde klaget. Foto: NTB Tema/Tek.no
SPONSEDE INNLEGG: Facebook ble saksøkt for annonseringsformatet i 2011, og i fjor valgte de å betale tjue millioner dollar i erstatning til dem som hadde klaget. Foto: NTB Tema/Tek.no

Facebook har bekreftet at de vil fjerne «sponsede hendelser» fra nyhetsstrømmen fra og med april.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

De sponsede innleggene har vært en svært kontroversiell annonseringstjeneste, og har skapt mye hodepine for Facebook det siste året.

Ideen var å gi bedrifter og organisasjoner, med flere enn 400 følgere, muligheten til å betale seg til bedre synlighet i nyhetsstrømmen. Ved å betale en sum direkte til Facebook, ville organisasjonens innlegg løftes opp i nyhetsstrømmen til både følgere og venner av følgerne.

Les også: Facebook og personvernet

Facebook ble saksøkt for annonseringsformatet i 2011, og i fjor valgte de å betale tjue millioner dollar i erstatning til dem som hadde klaget.

Mer fra ABC Nyheter
Siste fra forsiden

Velkommen til debatt

ABC Nyheter ønsker velkommen til debatt om det meste. Men vi krever at du er saklig og viser respekt for menneskene sakene handler om og dine meddebattanter. Regler for kommentering finner du her.

Tor Strand, redaktør.

comments powered by Disqus