Se hva Cathrine (35) fant i syltetøyet

MAUR OG FLUE: Cathrine Børjesson og en kollega fant flere maur, en flue og barnåler i multesyltetøyet. Foto: Privat
MAUR OG FLUE: Cathrine Børjesson og en kollega fant flere maur, en flue og barnåler i multesyltetøyet. Foto: Privat

Fikk seg en overraskelse da hun og en venninne skulle spise lunsj.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

– Æsj!

Det sier Cathrine Børjesson fra Rødberg i Buskerud til ABC Nyheter da hun forteller om hva hun fant i multesyltetøyet under lunsjen mandag.

Det var en kvinnelig kollega av 35-åringen som hadde med seg syltetøyet på jobb. Etter at kollegaen hadde tatt seg noen biter av et knekkebrød med multesyltetøyet gjorde de et sjokkerende funn.

– Da vi ble oppmerksomme på at det lå en maur i syltetøyet på knekkebrødet, ante ugler i mosen. Etter å ha rørt litt rundt i multeglasset viste det seg at det var flere maur, en flue og barnåler, sier Børjesson.

Les også: Se hva Mattilsynet fant hos McDonald's

– Skal ikke være sånn

Dette fant Cathrine og en kollega i syltetøyet under lunchen mandag. Foto: PrivatDette fant Cathrine og en kollega i syltetøyet under lunchen mandag. Foto: Privat

35-åringen forteller at det var ekkelt å oppdage hva som befant seg i syltetøyglasset.

– Det skal ikke være sånn. Derfor ba jeg kollegaen min ta kontakt med Stabburet som produserer syltetøyet for å opplyse de om feilen. Dette var for ille til at de ikke skulle bli gjort kjent med funnene. Dette skal ikke skje, sier hun.

Kollegaen tok umiddelbart kontakt med Stabburet om produksjonsfeilen.

– Bare etter noen timer tok de kontakt og lovet å sjekke dette nærmere. I tillegg fikk hun en kompensasjon på 100 kroner. Det er bra at de reagerte så raskt, sier hun.

Les også: Fant avføring i drikkevannet på fly

– Ta kontakt

Til Drammens Tidende, som først omtalte saken, sier kommunikasjonssjef i Stabburet, Bjørn Brennskag, at de tar funnet svært alvorlig.

– Dette er noe som kan forekomme, men noe vi selvfølgelig jobber for å unngå. Vi er fryktelig lei oss for at dette har skjedd, sier han til avisen.

Brennskag ber publikum ta kontakt om de finner feil med selskapets produkter.

– Ta kontakt med oss. Vi ønsker å få se kodene på produktet og gjerne hvilken butikk syltetøyet ble kjøpt i, slik at vi kan spore produktet og finne ut når og hvor bærene ble plukket, sier han til Drammens Tidende.

Mer fra ABC Nyheter
Siste fra forsiden

Velkommen til debatt

ABC Nyheter ønsker velkommen til debatt om det meste. Men vi krever at du er saklig og viser respekt for menneskene sakene handler om og dine meddebattanter. Regler for kommentering finner du her.

Tor Strand, redaktør.

comments powered by Disqus