Kent Ove (43) fikk gigantregning fra bomselskap

REGNING: Kent Ove Bergvold fra Østby var en tur innom nettbanken da fikk han seg sitt livs sjokk. Foto: Privat
REGNING: Kent Ove Bergvold fra Østby var en tur innom nettbanken da fikk han seg sitt livs sjokk. Foto: Privat
Artikkelen fortsetter under annonsen

– Jeg ble skjelven da jeg så summen, sier Kent Ove Bovold.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Kent Ove Bergvold fra Østby i Trysil bruker bilen ofte, både for å komme seg til skolen på Gjøvik og til kjæresten som er bosatt i Lillestrøm.

Men da Bovold var en tur innom nettbanken fikk han seg sitt livs sjokk.

På en e-faktura fra bomselskapet E6 Gardermoen-Moelv AS viste det seg at 43-åringen skulle betale svimlende 40.310.051,00 kroner.

– Jeg var inne på nettbanken og plutselig ble jeg oppmerksom på fakturaen. Jeg leste den først en gang og fikk helt sjokk. Jeg trodde ikke mine egne øyne og leste den en gang til, men beløpet var det samme, sier Bovold til ABC Nyheter.

Les også: William fikk inkassovarsel for tre øre

– Var ordentlig skjelven

43-åringen tok umiddelbart kontakt med bomselskapet for å opplyse om regningen.

– Jeg var ordentlig skjelven da jeg tok den telefonen. Jeg kjører noen turer, men det har sikkert ikke blitt flere enn 15 ganger. Jeg visste med meg selv at det hadde skjedd en feil, sier han.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Til Østlendingen, som først omtalte saken, sier Bovold at bomselskapet har bedt om en kopi av regningen.

– Jeg synes det er rart at ikke selskapet sjekker dette før de sender ut. Jeg har vært i samtale med dem, og de ville at jeg skulle sende en kopi av regningen til dem, men det har blitt dårlig med tid grunnet et husprosjekt jeg driver med, sier han til Østlendingen som først omtalte saken.

Les også: André (27) fikk sjokkregning etter sydenferie

Legger seg flat

Driftsansvarlig i E6 Gardermoen-Moelv AS, Dan Isak Olsen, beklager hendelsen, men må le litt da han hører den store summen.

Olsen opplyser at Bovold egentlig skulle betale 40 kroner, men at han ikke er sikker på hvor feilen har oppstått.

– Det har på et eller annet tidspunkt skjedd en teknisk feil et sted. Vi skal etterforske denne saken nærmere, sånn at det ikke skjer igjen, sier Olsen til Østlendingen.