DNBs nettbank var nede igjen

DNBs nettbank var nede igjen
DNBs nettbank var nede igjen
Artikkelen fortsetter under annonsen

DNB hadde tekniske problemer med sin nettbankløsning tirsdag morgen. Stor pågang på Altinn kan ha utløst problemet, ifølge DNB.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

– Vi har tekniske problemer med innlogging for nettbankløsningen for personkunder. Vi jobber på spreng nå for å finne ut hva som er problemet, sa informasjonssjef Aud-Helen Rasmussen i DNB til ABC Nyheter tirsdag morgen.

Tirsdag formiddag fra rundt klokken 10.30 var det igjen mulig for privatkunder å logge seg inn i nettbanken.

DNB mener det kan ha vært stort trykk på Bank-ID-løsningen, på grunn av at mange logger seg inn på Altinn for å sjekke selvangivelsen, som kan ha utløst nettbankproblemet.

- Det er ikke selve nettbanken det har vært noe galt med, det har rett og slett vært for stort trykk på bank-ID-løsningen. Vi håper at feilen er rettet nå, sier Rasmussen til VG Nett.

DNB var en av flere banker som hadde nedetid også mandag formiddag. Selskapet Nets, som er leverandør av betalingstjenester for bankene, slo da fast at problemet lå hos dem.

Les mer: Problem med nettbanker og betalingsterminaler trolig løst

– I dag ser det ut som det er et problem internt hos oss. Vi gjør alt vi kan for å få løst dette så fort som mulig, sa Rasmussen tirsdag morgen.