Meny

Network Norway har problemer med mobilnettet

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Flere hundretusen kunder rammes.

Mobilnettet til Network Norway, som eier mobilselskapene One Call og Lebera, gikk ned for telling i forbindelse med et strømbrudd øst i Oslo tirsdag morgen.

- Det slo ut nettet vårt, men nå er feilen rettet. Vi regner med at alt er i orden innen en time, sier sjef i One Call, Øistein Eriksen, til VG Nett i 10.30-tiden.

Selskapet har til sammen 430.000 kunder og problemene har vært landsdekkende.

«Tjenestene er på vei opp igjen. Det kan fortsatt oppleves noe ustabilt. Du kan forsøke å slå av og på telefonen din, da dette hjelper i noen tilfeller. Beklager igjen feilen som har oppstått», skriver One Call på sine Facebook-sider.

23.700 husstander i Oslo mistet strømmen klokken 08.00 tirsdag morgen, ifølge NRK. En halvtime senere hadde alle fått strømmen tilbake.

Det var en feil på en av de store transformatorstasjoner på Ulven, som førte til strømbruddet, ifølge informasjonssjef i Hafslund, Morten Schau.

Han sier til NRK at det er svært sjelden så mange berøres av strømbrudd i hovedstaden.

Les også:

Her er iPhone 5-prisene

Toppmobiler til halv pris

Les flere nyheter

Populært