Starbucks vil erobre det norske markedet
Neste år står Oslo for tur.
Investor Jens Ulltveit-Moe har nå sikret seg rettighetene til å drive kaffegiganten Starbucks i Skandinavia.
Dette har lenge vært noe han har ønsket, og målet hans er å bli ledende i markedet i løpet av tre år.
Dette vil han gjøre gjennom datterselskapet sitt, Umeo Restaurant Group, skriver E24.
Drikker mest kaffe i verden
Starbucks har lenge hatt øyne for Skandinavia, men etter den økonomiske eurokrisen i Europa, har folk valgt vekk kaffen.
Dette har hatt sitt preg på kaffegiganten, da de offentliggjorde i våres at de gikk med 32 millioner i underskudd i Europa.
Michelle Gass var personen som fikk salget i USA på beina igjen, og hun har nå tro på det skandinaviske markedet.
– Skandinavia har lenge vært langt oppe på vår liste. Dere er blant de som drikker mest kaffe i verden og har stor kjøpekraft, sier hun til Dagens Næringsliv.
Artikkelen fortsetter under annonsenArtikkelen fortsetter under annonsenSe også: Slik endrer kaffen hjernen din
Åpner i Oslo neste år
Starbucks-kafeen på Gardermoen har vært en stor suksess, og det er allerede et av kjedens beste utsalg.
Nå i første omgang leter Ulltveit-Moe etter lokaler og ansatte.
Han opplyser om at den første i Oslo vil åpne allerede første halvår neste år. Det samme gjelder i Stockholm.
Slik blir presskannekaffen perfekt