Starbucks vil erobre det norske markedet

Snart blir denne å se i Norge. Først ut er Oslo. (FOTO: Scanpix)
Snart blir denne å se i Norge. Først ut er Oslo. (FOTO: Scanpix)

Neste år står Oslo for tur.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Investor Jens Ulltveit-Moe har nå sikret seg rettighetene til å drive kaffegiganten Starbucks i Skandinavia.

Dette har lenge vært noe han har ønsket, og målet hans er å bli ledende i markedet i løpet av tre år.

Dette vil han gjøre gjennom datterselskapet sitt, Umeo Restaurant Group, skriver E24.

Drikker mest kaffe i verden

Starbucks har lenge hatt øyne for Skandinavia, men etter den økonomiske eurokrisen i Europa, har folk valgt vekk kaffen.

Dette har hatt sitt preg på kaffegiganten, da de offentliggjorde i våres at de gikk med 32 millioner i underskudd i Europa.

Michelle Gass var personen som fikk salget i USA på beina igjen, og hun har nå tro på det skandinaviske markedet.

– Skandinavia har lenge vært langt oppe på vår liste. Dere er blant de som drikker mest kaffe i verden og har stor kjøpekraft, sier hun til Dagens Næringsliv.

Se også: Slik endrer kaffen hjernen din

Åpner i Oslo neste år

Starbucks-kafeen på Gardermoen har vært en stor suksess, og det er allerede et av kjedens beste utsalg.

Nå i første omgang leter Ulltveit-Moe etter lokaler og ansatte.

Han opplyser om at den første i Oslo vil åpne allerede første halvår neste år. Det samme gjelder i Stockholm.

Les også:

Starbucks vil erobre Norge

Slik blir presskannekaffen perfekt

Les andre nyheter

Mer fra ABC Nyheter
Siste fra forsiden