Meny

Parkeringsklagenemnda

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Nemnden behandler klager på private parkeringsselskaper og andre som driver fjerningsvirksomhet eller parkeringshåndheving på privatrettslig grunnlag.

Nemnda behandler kun klager på medlemmer av foreningene som er part i avtalen eller operatører som senere har tiltrådt avtalen. Det er kun forbrukere som kan klage til Parkeringsklagenemnda.

Parkeringsklagenemnda er opprettet etter avtale mellom bransjeforeningen NORPARK og Forbrukerrådet.

Nemnda behandler kun klager på medlemmer av foreningene som er part i avtalen eller operatører som senere har tiltrådt avtalen - Se liste her.

Dette er eksempler på saker, hvor det ikke er mulig å klage til Parkeringsklagenemnda:

Registrer elektronisk klage

Når en klage på en ilagt kontrollavgift er endelig avslått av parkeringsselskapet har man anledning til å klage saken videre til Parkeringsklagenemnda.

Alle klager må sendes inn skriftlig til sekretariatet innen 2 uker etter mottagelse av avslaget. Klager må sende inn kopier av all dokumentasjon som er nødvendig i sakens anledning.

Du kan registrere din klage elektronisk på denne siden.

Behandlingstiden er 1 - 7 måneder.

Nemnda består av tre representanter: En utnevnt av Forbrukerrådet, en av Parkinor og NORPARK, samt en leder som er utnevnt i fellesskap. Lederen av nemnda er en høyt kvalifisert jurist.

Kontaktinfo

Her finner du Parkeringsklagenemnda på nett

Postadresse: Nedre Slottsgate 8, 0157 OSLO

Telefon: 22 39 68 45 (telefontid 13-15)

Fax: 22 33 54 89

E-post: pkn@ggadvokat.no

Populært

Velkommen til debatt

ABC Nyheter ønsker velkommen til debatt om det meste. Men vi krever at du er saklig og viser respekt for menneskene sakene handler om og dine meddebattanter. Regler for kommentering finner du her.

Tor Strand, redaktør.

comments powered by Disqus