Finansklagenemnda (FinKN)

Artikkelen fortsetter under annonsen

Denne nemnden behandler klagesaker innenfor forsikring- og banktjenester.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

FinKN behandler saker mellom deg som forbruker og en bank, finansieringsselskap, kredittforetak, fondsforvaltningsselskap eller utenlandsk kreditt- eller finansinstitusjon som tilbyr slike tjenester til forbrukere i Norge.

Finansklagenemnda består av et sekretariat og fire nemnder: Finansklagenemnda Bank, Finansklagenemnda Person, Finansklagenemnda Skade og Finansklagenemnda Eierskifte.

Skriftlig klage

Før du klager til Finansklagenemnda, må du selv prøve å løse problemet med banken eller finansinstitusjonen.

Det må utformes en skriftlig klage til nemnda. Sekretariatet kan gi veiledning om måten klagen settes opp på. I klagen skal det gjøres rede hvorfor man klager, og man må fremlegge relevant dokumentasjon.

Kontaktinfo

Her finner du Finansklagenemnda på nett

Besøksadresse: Drammensveien 145 A, 5. etg 0277 Oslo

Adresse: Finansklagenemnda Postboks 53, Skøyen 0212 Oslo

Telefon: 23 13 19 60

Fax: 23 13 19 70