Finansklagenemnda (FinKN)
FinKN behandler saker mellom deg som forbruker og en bank, finansieringsselskap, kredittforetak, fondsforvaltningsselskap eller utenlandsk kreditt- eller finansinstitusjon som tilbyr slike tjenester til forbrukere i Norge.
Finansklagenemnda består av et sekretariat og fire nemnder: Finansklagenemnda Bank, Finansklagenemnda Person, Finansklagenemnda Skade og Finansklagenemnda Eierskifte.
Skriftlig klage
Før du klager til Finansklagenemnda, må du selv prøve å løse problemet med banken eller finansinstitusjonen.
Det må utformes en skriftlig klage til nemnda. Sekretariatet kan gi veiledning om måten klagen settes opp på. I klagen skal det gjøres rede hvorfor man klager, og man må fremlegge relevant dokumentasjon.
Kontaktinfo
Her finner du Finansklagenemnda på nett
Besøksadresse: Drammensveien 145 A, 5. etg 0277 Oslo
Adresse: Finansklagenemnda Postboks 53, Skøyen 0212 Oslo
Telefon: 23 13 19 60
Fax: 23 13 19 70