Reklamasjonsnemnda for Eiendomsmeglingstjenester

Artikkelen fortsetter under annonsen

Nemnden hjelper kjøpere og selgere av bolig som ikke blir enige med eiendomsmegleren.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Reklamasjonsnemnda for Eiendomsmeglingstjenester er en nemnd som kan behandle klager fra forbrukere etter kjøp eller salg av bolig gjennom et foretak, boligbyggelag eller advokat som er medlem i klageordningen.

Reklamasjonsnemnda for Eiendomsmeglingstjenester er opprettet av Norges Eiendomsmeglerforbund, Den norske Advokatforening, Eiendomsmeglerforetakenes Forening og Forbrukerrådet.

Her finner du en oversikt over foretak som er tilknyttet nemnden

Nemnda kan behandle tvister som springer ut av kontraktsforholdet mellom eiendomsmegler og forbruker i henhold til gjeldende rett.

Videre kan nemnda behandle klage mot eiendomsmegler fra en næringsdrivende såfremt den interesse som fremmes ikke har særlig yrkes- eller næringsmessig tilknytning og henvendelsen for øvrig ligger til rette for vurdering i nemnda. Herunder skal alle forhold, også de økonomiske, tas i betraktning.

Her finner du klageskjema til nemnda

Kontaktinfo

Her finner du Reklamasjonsnemnda for Eiendomsmeglingstjenester på nett

Postadresse: Parkveien 55, 0256 OSLO

Telefon: Telefon: 22 12 90 90

Telefaks: 22 55 31 06

Epost: post@eiendomsmeglingsnemnda.no