Ventet på forsinket avis - fikk 22 kopier

AVISKRØLL: Hele denne bunken med aviser var adressert til Elin Moe i London. Foto: Privat
AVISKRØLL: Hele denne bunken med aviser var adressert til Elin Moe i London. Foto: Privat
Artikkelen fortsetter under annonsen

London-bosatte Elin lurte på hvorfor hun ikke fikk Morgenbladet i posten. Så kom postbudet med 22 eksemplarer, blant dem kopien som var adressert til fotballproffen Brede Hangeland.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Norske Elin Moe (40), som bor i sentrum av London, fikk tidligere i år et abonnement på ukeavisen Morgenbladet i gave av broren sin. Leveringen var imidlertid uregelmessig. En uke kunne hun få to eksemplarer, en annen uke kom ikke avisen i det hele tatt. Så toppet det hele seg.

– En dag hørte jeg postmannen, og gikk ut og spurte hvor det ble avisen. Da jeg gikk ut igjen noen timer senere, fant jeg en bunke med 22 aviser. Jeg trodde det var en praktisk spøk, forteller Moe til ABC Nyheter.

Hangelands avis

Den norske kvinnen tok kontakt med både Morgenbladet og Royal Mail, som er postvesenet i Storbritannia.

– Hos Morgenbladet skjønte de virkelig ikke hvordan dette kunne skje. Heller ikke Royal Mail kunne gi meg en forklaring, men de lovte å komme og hente avisene. Jeg har hatt bunken liggende siden, forteller Elin Moe.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Les også: Hylles i New York Times

Nordmannen mistenker at hun fikk samtlige eksemplarer av Morgenbladet som skulle til abonnenter i Storbritannia den aktuelle uken. Avisen, som kom ut 7. oktober, var blant annet adressert til den norske fotballproffen Brede Hangeland og kunstneren Anne Katrine Dolven.

– Uheldig

Kommersiell direktør i Morgenbladet, Nina Cecilie Kulås, kan ikke forklare nøyaktig hvordan feilen oppsto, men sier glippen skjedde et sted i distribusjonsleddet.

– Morgenbladet ble gjort oppmerksom på glippen av vår leverandør som håndterer avisdistribusjonen. Vi har fått forsikringer om at de har håndtert saken slik at vi ikke skal oppleve noe lignende igjen, sier Kulås til ABC Nyheter.

Hun kan ikke bekrefte om Elin Moe mottok hele bunken med aviser som skulle til abonnenter i Storbritannia.

Les også: Er dette mulig?

Artikkelen fortsetter under annonsen

– Dette er uheldig. Våre abonnenter skal selvsagt kunne stole på at de får riktig antall aviser og til rett tid. Distribusjon og levering er kritiske funksjoner for en abonnementsavis, og vi beklager at en abonnent har fått en altfor stor leveranse, sier Kulås til ABC Nyheter.

Les flere saker fra ABC Nyheters Livet-seksjon her

Les flere nyheter