Tele2s mobilnett rettet etter elleve timer
Feilen rammet mobilnettet like etter klokka 12 og skyldtes en oppgradering som Tele 2s leverandør NetCom har utført i sitt nett.
– Vi har jobbet på spreng med å løse problemet og beklager på det sterkeste de ulempene dette har medført for våre kunder, og at det har tatt såpass lang tid å rette opp feilen, sier administrerende direktør Arild Hustad i Tele 2 Norge
Feilen skjedde da Tele2s leverandør NetCom utførte en oppgradering i sitt nett.
- Det er et kommunikasjonsproblem mellom nettet til NetCom og Tele2 som gjør at Tele2s kunder har blitt rammet i forhold til tale og SMS. Feilen skal ikke berøre NetCom-kunder, sa kommunikasjonsrådgiver i NetCom, Charlotte Erikstad, til ABC Nyheter torsdag kveld.
Mange av Tele2s kunder opplevde store vansker med å ringe ut, samt å motta samtaler torsdag.
«Tele2 beklager på det sterkeste de ulemper denne feilen medfører for våre kunder. Vi jobber på spreng for å begrense konsekvensene av feilsituasjonen og få rettet opp feilen», heter det i en pressemelding fra Tele2.
- Vi jobber nå sammen med Tele2 for å utbedre feilen, sa Erikstad.