Tele2s mobilnett rettet etter elleve timer

Feilen som rammet Tele2s mobilnett torsdag, var rettet i 23-tiden. Feilen gjorde deler av tale- og SMS-trafikken betydelig redusert.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Feilen rammet mobilnettet like etter klokka 12 og skyldtes en oppgradering som Tele 2s leverandør NetCom har utført i sitt nett.

– Vi har jobbet på spreng med å løse problemet og beklager på det sterkeste de ulempene dette har medført for våre kunder, og at det har tatt såpass lang tid å rette opp feilen, sier administrerende direktør Arild Hustad i Tele 2 Norge

Feilen skjedde da Tele2s leverandør NetCom utførte en oppgradering i sitt nett.

- Det er et kommunikasjonsproblem mellom nettet til NetCom og Tele2 som gjør at Tele2s kunder har blitt rammet i forhold til tale og SMS. Feilen skal ikke berøre NetCom-kunder, sa kommunikasjonsrådgiver i NetCom, Charlotte Erikstad, til ABC Nyheter torsdag kveld.

Mange av Tele2s kunder opplevde store vansker med å ringe ut, samt å motta samtaler torsdag.

«Tele2 beklager på det sterkeste de ulemper denne feilen medfører for våre kunder. Vi jobber på spreng for å begrense konsekvensene av feilsituasjonen og få rettet opp feilen», heter det i en pressemelding fra Tele2.

- Vi jobber nå sammen med Tele2 for å utbedre feilen, sa Erikstad.

Les flere nyheter

Personvernpolicy