De aller beste, nye bilene
Vi har testet 82 biler til under 400.000 kroner og kåret de beste og de dårligste.
Å kjøpe nybil i 2011 er rent økonomisk en sikker affære. Bilene har bedre nybilgaranti enn noen gang, og du er i stor grad sikret mot økonomiske overraskelser ut garantitiden som ofte er fem år (Kia har syv års garanti og enkelte importører tre år).
I første omgang velger folk bil ut ifra pris, deretter kommer personlige behov. Bilens praktiske kvaliteter står ofte høyere i kurs enn for eksempel kjøreegenskaper, design, utstyr, komfort osv.
Men selv med en øvre grense på 400.000 kroner er det fortsatt veldig mange alternativer å velge mellom. Derfor har vi testet over 80 bilmodeller til under 400.000 kroner, og kåret de beste og de dårligste. Tyske biler dominerer toppen av lista.
Grundige tester
Alle de 82 bilene vi har testet gått gjennom en fast testrutine som inneholder akselerasjonstest, støymåling, elgtest, bremsetest og ikke minst forbrukstest på variert norsk vei. En samlet jury i Vi Menn Bil har ut ifra testresultatene satt karakter på bilmodellene fra 1-6.
Artikkelen fortsetter under annonsenArtikkelen fortsetter under annonsenAlle bilene er testet i løpet av 2010 og 2011, og er alle aktuelle i dagens marked.
De beste:
Tyske biler er godt representert på lista over de beste bilene. Utenom Skoda som er Tsjekkisk, men er under vingene til Volkswagen-konsernet, er alle bilene tyske. Legg også merke til at én bilmodell, Audi A1, har to forskjellige motorversjoner på lista.
Klikk på bilmodellnavnet for å lese testen.
BILMERKE | MODELLBETEGNELSE | PRIS FRA, KR: | KARAKTER |
Skoda | 189 700 | 6 | |
Audi | 207 000 | 6 | |
Audi | 226 100 | 6 | |
Ford | 236 600 | 6 | |
VW | 256 000 | 6 | |
Mercedes | 343 000 | 6 |
TEST AV HVER ENKELT BILMODELL FINNER DU VED Å TRYKKE HER.
BILMERKE | MODELLBETEGNELSE | PRIS FRA, KR: | KARAKTER |
Citroen | C3 1,4 HDI 70 | 179 900 | 5 |
Mini | One D | 195 100 | 5 |
Citroen | DS3 1,6 HDI 90 | 201 900 | 5 |
Citroen | C3 Vti 95 | 201 900 | 5 |
Toyota | Verso S 1,4 D4-D | 202 900 | 5 |
Ford | Fiesta 1,6 TDCi Sport | 206 700 | 5 |
VW | Polo 1,6 TDI DSG | 221 330 | 5 |
Nissan | Juke 1,6 117 Tekna | 227 500 | 5 |
Opel | Meriva 1,3 CDTi | 234 900 | 5 |
VW | Polo Cross 1,2 TSI | 239 650 | 5 |
Opel | Meriva 1,4 Turbo | 239 900 | 5 |
Audi | A3 Sportback 1,2 TFSI 2010 | 241 000 | 5 |
Citroen | C4 1,6 HDi | 249 900 | 5 |
Mazda | MX5 1,8 | 279 900 | 5 |
Alfa Romeo | Mito 1,4 | 279 900 | 5 |
Skode | Octavia stv 1,6 TDI 4x4 | 285 700 | 5 |
Citroen | DS3 1,6 T 156 | 291 900 | 5 |
Ford | C-Max 1,6 TDCi | 293 300 | 5 |
Lexus | CT200h | 299 000 | 5 |
Alfa Romeo | Giulietta 1,4 Tbi | 304 900 | 5 |
Volvo | S60 T4 R-design | 306 900 | 5 |
Peugeot | 5008 1,6 HDI 109 | 308 800 | 5 |
VW | Passat 1,6 TDI | 311 270 | 5 |
Renault | Grand Scenic 1,9dCi 130 | 319 000 | 5 |
Skoda | Superb stv. 1,4 TSI | 326 000 | 5 |
Alfa Romeo | MiTo 170 Benzina | 329 900 | 5 |
Mazda | 6 2,2 D | 344 600 | 5 |
Mitsubishi | ASX 1,8 D 115 | 349 900 | 5 |
Hyundai | ix35 CRDi 2,0 136 | 350 000 | 5 |
Ford | Mondeo stv. 2,0 TDCi Powershift | 369 400 | 5 |
Peugeot | RCZ 1,6 THP | 369 900 | 5 |
BMW | 320d sedan | 373 200 | 5 |
VW | Passat STV 2,0 140 TDI BMT DSG | 373 500 | 5 |
Skoda | Superb stv 2,0 TDI 140 DSG | 376 300 | 5 |
Alfa Romeo | Giulietta 1,4T | 379 000 | 5 |
Volvo | S60 D3 auto | 392 000 | 5 |
Mercedes | C 200 CDI T | 393 000 | 5 |
Peugeot | RCZ 2,0 HDi 163 | 398 900 | 5 |
BMW | X1 xDrive 18d | 399 000 | 5 |
TEST AV HVER ENKELT BILMODELL FINNER DU VED Å TRYKKE HER.
Bilene med terningkast 4:
Smart | Fortwo Pure 61 | 119 000 | 4 |
Hyundai | ix20 1,4 Blue Drive | 189 950 | 4 |
Kia | Venga 1,4 CRDi 77 | 194 900 | 4 |
Mini | Cooper D | 214 100 | 4 |
Suzuki | Swift | 215 000 | 4 |
Hyundai | i30 bluedrive 1,6D | 221 950 | 4 |
VW | Golf 1,6 TDI 105 Blue Motion | 230 000 | 4 |
Toyota | Urban Cruiser 1,4 D-4D | 231 700 | 4 |
Toyota | Auris 4-D4 1,4 | 236 000 | 4 |
Peugeot | IOn | 239 900 | 4 |
Opel | Astra 1,7 CDTi Enjoy | 239 900 | 4 |
Skoda | Octavia Greenline (1,6 TDI) stv | 243 600 | 4 |
Opel | Astra 1,7 CDTi Sport | 253 900 | 4 |
Toyota | Auris Hybrid | 258 400 | 4 |
Mitsubishi | Outlander 2,0 aut 2wd | 261 900 | 4 |
Toyota | Auris 1,4 D-4D Kuro S | 262 000 | 4 |
Opel | Astra SportsTourer 1,7 CDTi | 272 900 | 4 |
Peugeot | 3008 1,6 THP | 283 200 | 4 |
Peugeot | 3008 1,6 HDi EMG | 283 300 | 4 |
VW | Jetta 1,6 TDI DSG | 288 540 | 4 |
Alfa Romeo | Giulietta 1,6 JTDM | 290 000 | 4 |
Mini | Countryman Cooper D All4 | 295 400 | 4 |
Kia | Sportage 1,7 CRDi 2WD Exclusive | 309 900 | 4 |
VW | Touran 2,0 TDI Highline 7s | 334 550 | 4 |
Ford | Grand C-Max 2,0 TDCI Powershift Titanium | 348 500 | 4 |
Audi | A4 2,0 TDIe | 375 800 | 4 |
Lexus | IS200d | 389 000 | 4 |
Mitsubishi | ASX 1,8DID CT | 389 900 | 4 |
Mini | Countryman Cooper S | 399 000 | 4 |
Skoda | Yeti 2,0 TDI DSG 4x4 | 400 200 | 4 |
TEST AV HVER ENKELT BILMODELL FINNER DU VED Å TRYKKE HER.
De dårligste bilene i testen
Nissan | 160 400 | 3 | |
Fiat | 179 900 | 3 | |
VW | 195 040 | 3 | |
Audi | 251 800 | 3 | |
Honda | 277 400 | 3 | |
Mitsubishi | 285 900 | 3 | |
Nissan | 384 500 | 2 |
Les også:
"Billigversjonen" er det beste kjøpet
Nye regler: Så fort ryker lappen!