Transenisse øker salget

Julenissen i vinduet til en av Ted Bakers forretninger i London skaper, ifølge Ted Bakers ansatte, latter blant forbipasserende. (Foto: Youtube.com)
Julenissen i vinduet til en av Ted Bakers forretninger i London skaper, ifølge Ted Bakers ansatte, latter blant forbipasserende. (Foto: Youtube.com)
Artikkelen fortsetter under annonsen

Butikkjede går nye veier for å selge mer klær.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

I flere av butikkene til kleskjeden Ted Baker i London står det utstilt - ikke uvanlig på denne årstiden - en julenisse i forretningsvinduet.

Julenissen er for mange et vanlig skue i høytiden, men den utstilte utgaven til Ted Baker tiltrekker seg mer oppmerksomhet enn hva som nok er vanlig.

Nissen i vinduet kan best beskrives som en transenisse iført strømpeholder hvorpå frakken til «gamlefar» går opp og ned.

Ted Baker-kjeden opplever nå stor suksess med stuntet.

- Vi merker en større pågang en hva tilfellet er vanligvis på denne tiden. Mange stopper selvfølgelig opp for å se hva dette er for noe. Svært mange kommer også innom etter å ha stått og sett på nissen, de sier de blir litt nysgjerrige på butikken vår, sier Lucy Moura i Ted Baker til ABC Nyheter.

Moura er ansatt i Ted Bakers avdeling i Regent Street, midt i London sentrum, og forteller at de aller fleste butikkene i kjeden har tilsvarende nisse i sine vinduer.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

- De aller fleste stopper opp og ler seg skakke av det de ser. Mange tar også bilder av nissen, fortsetter Moura.

Ifølge Moura er den uvanlig julenissen et nøye vurdert reklamestunt.

- Det er helt bevisst at vi gjør dette. Vi var selvsgat spente på reaksjonene, men de har utelukkende vært positive.

- Men har noen reagert på dette?

- Ingen har i hvert fall kommet inn til vår butikk med negative reaksjoner. Så vidt meg bekjent så har heller ingen av de andre opplevd noe negativt rundt dette, sier Moura til ABC Nyheter.

Se Julenissens «utfordrende dans» i butikkvinduene til kjeden Ted Baker.