Meny

Ronaldo vant over britisk avis i retten

Cristiano Ronaldo kan juble både for scoringer og for å ha vunnet fram mot britisk sladrepresse i retten. Foto: Susana Vera / Reuters / Scanpix.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Real Madrid-stjernen Cristiano Ronaldo blir tilkjent en betydelig erstatningssum etter at Daily Telegraph hevdet han drakk alkohol og danset mens han var skadet i 2008.

Avisen skrev at superspissen dro rett på nattklubb til tross for at han var ankelskadd da han ankom Los Angeles på en sportsprisutdeling i juli 2008.

Ronaldo skal ifølge Daily Telegraph ha kastet krykkene, danset med modeller og drukket champagne for 100.000 kroner.

Portugiseren ville ikke finne seg i dette og trakk avisen for retten i London. Her hevdet hans advokat at historien var fabrikkert og krenkende for Ronaldo.

Avisen innrømmet i retten at påstandene var falske, og at artikkelen aldri skulle vært publisert. Den ble pålagt å betale Ronaldo en ukjent, men ifølge ryktene, betydelig pengesum etter å ha blitt kjent skyldig i ærekrenkelse.

I rettsreferatet heter det videre at den daværende Manchester United-spilleren verken drakk alkohol eller danset under oppholdet i Los Angeles.

(©NTB)

Populært