Kan få sparken etter å ha rundlurt Norwegian

Administrerende direktør i Norwegian, Bjørn Kjos (bildet) mener det er naturlig at de ansvarlige må gå. Foto: Cornelius Poppe / Scanpix
Administrerende direktør i Norwegian, Bjørn Kjos (bildet) mener det er naturlig at de ansvarlige må gå. Foto: Cornelius Poppe / Scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Toppsjefen i det danske flyselskapet Cimber Sterling kan få sparken, etter at ansatte i selskapet kjøpte hundrevis av kampanjebilletter fra konkurrenten Norwegian. Billettene ble ikke brukt.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Norwegians folk ble mistenksomme, da 118 passasjerer ikke møtte opp til en avgang på en ny dansk innenriksrute denne uken. Nå risikerer Cimber Sterlings sjef Jacob Krogsgaard å måtte gå, skrev den danske næringslivsavisen Børsen onsdag.

Les også: Rundlurt av lavpriskonkurrent

Norwegian-sjef Bjørn Kjos sier til avisen at han mener det vil være riktig å sparke de ansvarlige for massekjøpet av billetter. Flere av billettene var bestilt i Kjos’ navn, mens andre kjøpere registrerte seg som «Donald Duck» eller Dronning Margrethe”.

– Vi spør nå alle våre medarbeidere om de har kjøpt billigbilletter. Hvis det viser seg at noen fra min ledergruppe har medvirket eller oppfordret til å kjøpe slike billetter, vil det få naturlige konsekvenser, sier Cimber Sterlings styreformann N.E. Nielsen.

Jacob Krogsgaard, som bare har vært toppsjef i Cimber Sterling i tre uker, bedyrer sin uskyld. Han sa tidligere denne uken at han hadde ringt til Bjørn Kjos og bedt om unnskyldning for billettaffæren. (©NTB)