Forsvinner ikke

Henning Kvitnes er en av artistene som kan fortsette å innhente trofeer for musikk han gir ut gjennom Bonnier Amigo. Foto: Kyrre Lien (Scanpix)
Henning Kvitnes er en av artistene som kan fortsette å innhente trofeer for musikk han gir ut gjennom Bonnier Amigo. Foto: Kyrre Lien (Scanpix)
Artikkelen fortsetter under annonsen

<p- Det er helt misvisende å hevde at Bonnier Amigo forsvinner. Det handler kun om eierskifte og mulig navnebytte, sier selskapets norske direktør Cai Leitner. </p

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

OSLO (ABC Nyheter): Leitner reagerte på ABC Nyheters sak fredag, hvor det sto at Bonnier Amigo forsvinner og at framtiden for selskapets norske avdeling var usikker.

- Alt jeg er sitert på i saken stemmer, men tittel og ingress står for tolkninger langt unna virkeligheten. Selskapet vil ikke forsvinne og plateetiketten BAM (Bonnier Amigo Music) fortsetter, slik vi også vil fortsette vårt samarbeid med Bonnier-konsernet på mange andre områder. Eierskiftet vil ikke true driften av Bonnier Amigo, tvert imot vil vi satse offensivt for å styrke selskapets posisjon framover, presiserer Leitner.

Vil styrke, ikke svekke

Leitner sier videre at det per i dag ikke foreligger noen planer om nedbemanning, selv om man heller ikke kan utelukke det.

- Vi jobber med strukturelle endringer i selskapet og med å finne nye strategiske samarbeidspartnere. Dette kan selvsagt få konsekvenser for bemanningen slik vi kjenner den i dag, men utgangspunktet er å styrke Bonnier Amigo, ikke svekke det, gjentar Leitner.