Nye Netcom-problemer

Artikkelen fortsetter under annonsen

<p- Tilfeldig og svært uheldig at vi blir rammet to ganger på en uke, sier Netcom. </p

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

(ABC Nyheter): Mobilkunder fra Chess og Netcom får ikke ringt eller sendt sms etter et brudd på fibrene til en fiberleverandør på Netcoms nett.

Det bekrefter kommunikasjonssjef Øyvind Vederhus overfor ABC Nyheter.

Det er bare tre dager siden Netcom-kunder på Vest- og Sørlandet opplevde problemer, etter en feil i Stavanger.

- Det har vært et brudd på Risløkka i Oslo. Det betyr at enkelte Netcomkunder med kontantkort, trilling-simkort og fastlinjeportering har problemer med å ringe og sende sms, sier Vederhus.

Trilling-sim vil si de som har tre sim-kort på samme nummer. Fastlinjeportering innebærer at bedrifter har flyttet sitt fastnummer til Netcoms mobilnett.

Vederhus legger til at Chess-kunder med trilling-sim og kontantkort har samme problemene, men det skal ikke være problemer hos andre leverandører som bruker nettet til Netcom.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

- Vet dere hva feilen skyldes?

- Vi vet ikke hva det skyldes, men vi vet at det er mye graving der oppe.

- Det er tilfeldig at dere blir rammet to ganger på en uke?

- De to sakene har ingen sammenheng med hverandre. Det er tilfeldig og ekstremt uheldig, sier Vederhus.

Han forteller at både Netcom, fiberleverandøren og nettverksleverandøren nå har folk på stedet.

På sine hjemmesider vil Netcom oppdatere kundene om utviklingen i saken.