Her lages Facebook

Facebook startet på en hybel ved Harvard-universitetet. I dag har de fått nye lokaler med 700 ansatte spredt over 14.000 kvadratmeter.  Foto: Studio O + A.
Facebook startet på en hybel ved Harvard-universitetet. I dag har de fått nye lokaler med 700 ansatte spredt over 14.000 kvadratmeter.  Foto: Studio O + A.
Artikkelen fortsetter under annonsen

<pNettsamfunnet Facebook har fått nytt hovedkontor. Se bildene.</p

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

(ABC Nyheter): For fem år siden var Facebook ikke større enn at det kunne drives fra en studenthybel ved Harvard-universitetet i USA. Nå har det populære nettsamfunnet flyttet inn i et 14.000 kvadratmeter stort hovedkvarter i byen Palo Alto, California.

Det nye hovedkvarteret innebærer en samlokalisering for bedriftens 700 ansatte som tidligere var spredt over ti forskjellige steder, skriver arkitekturnettstedet World Architecture News.

Lokalet huset tidligere en industribedrift, men har blitt redesignet og oppusset for å tilpasses Facebooks fokus på kreativ kultur og organisasjon. Her kan de ansatte skate innendørs. Og det oppfordres til skriving på veggene.

Akkurat som nettversjonen av Facebook er det nye hovedkvarteret delt inn i grupper og samfunn, som alle har sin spesielle stil og kjennetegn basert på tilbakemeldinger fra ansatte i de ulike avdelingene.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Og helt i tråd med bedriftsprofilen ble det opprettet avstemninger og grupper på Facebook hvor de ansatte kunne gi sine stemmer, dele ønsker og følge med på utviklingen.

Det er San Francisco-arkitektene Studio O + A som står bak designen til det nye hovedkontoret.

Det er lov å skate i Facebooks nye hovedkontor.Det er lov å skate i Facebooks nye hovedkontor.

Det nye hovedkontoret ligger i et gammelt industrilokale som er tilpasset Facebooks fokus på kreativ kultur og organisasjon.Det nye hovedkontoret ligger i et gammelt industrilokale som er tilpasset Facebooks fokus på kreativ kultur og organisasjon.