«Klikk som besatt – vinn tur til Norge»

IDYLL OG ACTION: Slik skal Visit Norway og Innovasjon Norge lokke unge briter til landet. (Foto: Innovasjon Norge)
IDYLL OG ACTION: Slik skal Visit Norway og Innovasjon Norge lokke unge briter til landet. (Foto: Innovasjon Norge)
Artikkelen fortsetter under annonsen

<pInnovasjon Norge utfordrer hardtarbeidende briter. Jo mer pc-jobbing, jo større sjanse for å vinne en reise til Norge. </p

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

(ABC Nyheter): Britiske arbeidstakere er sett på som de mest hardtarbeidende i Europa og det har Innovasjon Norge og Visit Norway lyst å bruke som et element i sin nye kampanje. I et stunt for å friste briter til å besøke norske fjell og fjorder har organisasjonen en ny konkurranse på trappene der de som arbeider mest vinner en tur til Norge.

Kort sagt: Via et program, «The Office Energy Converter», som britene kan laste ned via Facebook, konverteres kontorenergien (tasting og museberøring) om til poeng. De som har flest poeng hver andre uke, vinner en avslappende og aktivitetsrik reise til Norge.

- Vi ønsker å teste om Facebook er en plattform vi kan bruke for å nå en yngre målgruppe. Vi ønsker å promotere Norge på en litt friskere måte, sier pr-ansvarlig i Innovation Norway London, Christine Fløystad, til ABC Nyheter.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Petter Solberg-engelsk

Blant annet promoteres konkurransen via en YouTube-video hvor det står følgende i åpningsteksten «A gift to Britain from the people of Norway». I bakgrunnen spilles Edvard Griegs «Morgenstemning». Se video nederst i artikkelen!

På ordentlig Petter Solberg-engelsk presenterer en mann konkurransen på følgende vis, sittende på sitt kontor midt i skogen:

«Hallo briter! Vi har fulgt med på dere og sett på mengden med energi som dere tar med inn i jobbene deres. Det minner oss om vår energi. Forskjellen er at vi får energien fra naturen, mens deres energi er fokusert på jobbene deres.»

Videre ønsker Visit Norway å gi britene en sjanse til å lade batteriene og «dele vårt vakre land». I videoen klippes det også inn en rekke bilder av klassisk norsk natur.

Kampanjen startet denne uken og dermed er det ikke kåret noen arbeidsomme briter ennå. «The Office Energy Converter» er et ledd i kampanjen for Visit Norway og er i denne omgang et pilotprosjekt.

- Lignende kampanjer har vært sett tidligere rundt produktpromoteringene, men dette er vel første gang det brukes i turistsammenheng, melder Fløysand.