De mest synlige

Paul Reed åpnet den nye Ikea-butikken i Belfast for media. Foto: Peter Morrison/AP/Scanpix.
Paul Reed åpnet den nye Ikea-butikken i Belfast for media. Foto: Peter Morrison/AP/Scanpix.
Artikkelen fortsetter under annonsen

<pIkea og Flytoget inntar førsteplassen i en ny omdømmeundersøkelse.</p

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Det er Apeland Informasjon og Reputation Institute som står bak undersøkelsen, der omdømmet til Norges 50 «mest synlige» virksomheter vurderes av befolkningen.

Toyota og nykommeren Komplett kom også med i gruppen av virksomheter som scorer over 80 på en indeks fra 0 til 100.

– Å bygge et godt omdømme handler mye om å gi markedet et tydelig løfte og holde det du lover. Bedriftene på topp i målingen gjør det, i tillegg til å score bra på andre dimensjoner, som ledelse og innovasjon, sier kommunikasjonsrådgiver Nils M. Apeland, som leder analysegruppen Apeland Informasjon.

Blant dagligvarekjedene ligger Coop høyt på listen med en score på 79 poeng, mens Meny er den neste i bransjen som kan vise til en framgang fra i fjor. Telenor kommer best ut av teleselskapene, mens Skandiabanken kommer best ut innen bank, finans og forsikring. (©NTB)