Åpen for alle - alltid

Posten sendte 9.000 fakturaer feil

Artikkelen fortsetter under annonsen

<pMange tusen kunder har fått feilsendte purringer fra Posten de siste dagene. Alle kan glemme kravene, sier Posten.</p

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Oslo (NTB): - Dette er en tabbe som vi helt og alene tar skylden for. 9.000 mennesker over hele landet har fått slike purrefakturaer denne uka. Alle kan bare glemme kravene. De som har betalt urettmessig, vil få pengene igjen, sier Postens direktør for presse og media, Kjell S. Rakkenes, til Dagbladet.no.

Økonomiavdelingen ved Postens godssenter på Alnabru i Oslo har sjekket alle ubetalte regninger på pakker fra utlandet fra 1. januar 2007 til 30. april i år.

- Så har vi ved en uforklarlig feil sendt ut en blanding av allerede betalte regninger og reelle purrekrav, sier Rakkenes.

Fredag kveld hadde ikke Posten oversikt over hvor mange av regningene som var feil, men det vil bli sendt ut nye fakturaer til de som ikke har betalt. (©NTB)