Fortsatt Smart Club for Lyn

Tomasz Sokolowski og de andre Lyn-spillerne skal ha Smart Club på brystet, i hvert fall ut sesongen. Foto: Scanpix.
Tomasz Sokolowski og de andre Lyn-spillerne skal ha Smart Club på brystet, i hvert fall ut sesongen. Foto: Scanpix.
Artikkelen fortsetter under annonsen

<pLyn fortsetter ut sesongen med Smart Club på brystet. Ny generalsponsor på plass.</p

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Etter at Coop for kort tiden siden kjøpte Smart Club fra Atle Brynestad ble firmaets mangeårige generalsponsorat med fotballklubben Lyn avsluttet.

Nå har Coop og Smart Club inngått en ny avtale med Lyn som viderefører sponsoratet, slik at Lyn også resten av sesongen spiller med Smart Club på brystet.

– På samme måte som vi med oppkjøpet har et ansvar for kunder, medlemmer og ansatte i Smart Club, har vi også et ansvar for Smart Clubs sponsorobjekter, sier informasjonsdirektør Bjørn V. Kløvstad i Coop Norge til fotballklubbens hjemmesider.

– Dessuten er viktig for oss at Smart Club fortsetter å synes i Lyns nedslagsområde, legger han til.

Tilfreds

Erik Langerud, klubbdirektør i Lyn, er naturligvis tilfreds med avtalen med Coop.

- Vi har jaktet på ny generalsponsor, og selv om den avtalen som nå er inngått foreløpig bare gjelder ut sesongen, er dette en avtale som har alle nødvendige elementer, sier Langerud til ABC Nyheter.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Avtalen bringer selvsagt også fersk kapital inn i klubbkassa, og den betyr at Lyn slipper å bytte drakter og annen reklame som er knyttet til Smart Club.

Også markedsdirektør i Lyn, Keith Woods, er godt fornøyd med den nye avtalen.

– For Lyn er det av stor og viktig betydning at vi har fått på plass avtalen med Coop og Smart Club ut 2008–sesongen, sier han.

Sosialt engasjement

Coop og Lyn har et bredt sosialt engasjement under parolen «det handler om å bry seg». Blant annet driver Lyn barneidrettsklubben Lynus og har samarbeidsavtale med Rikshospitalet⁄Radiumhospitalets barneavdeling. Coop på sin side er hovedsamarbeidspartner for Kreftforeningen og generalsponsor av Norway Cup.

– Kamp mot kreft og satsing på barneidrett er felles møteplasser for Coop og Lyn. Dette står vi sammen om, noe som vil manifestere seg gjennom konkrete tiltak senere i sesongen, sier Kløvstad til Lyns hjemmesider.

Smart Club ble en del av Coop NKL–konsernet fra 4. august etter at Konkurransetilsynet godkjente oppkjøpet. I første omgang gjelder sponsoravtalen mellom Smart Club og Lyn ut sesongen.