Vil ha sensuelle nummer
Sensuelle stemmer skal trekke flere kunder til den svenske nummeropplysningen. Ledelsen har leid inn talepedagog...
- De ansatte skal lære seg å snakke så imøtekommende, varmt, og om man vil, så sensuelt som mulig, sier Markus Öhman, direktør for nummeropplysningen 118 000 som konkurrerer med blant andre Eniro.
Det skriver den svenske avisen Dagens Nyheter som igjen siterer nyhetsbyrået TT.
Hvordan man snakker, skaper forskjellige bilder i hodet på den som lytter, mener Öhman, som håper nummeropplyserne skal bli mer bevisste på hvordan de bruker stemmen.
Avisen har også intervjuet Carola Forssell, salgsguru og foreleser. Hun synes sensualitetskurset høres ut som en god idé. Et tillitvekkende toneleie er bra for salget, mener hun.
- Jeg kan tenke meg at nummeropplysningen har tidspress når de skal gi nummer og andre opplysninger. Det de levererer, skal de levere via stemmen. Å påvirke den høres riktig ut, sier Forssell.
Ifølge direktør Markus Öhman er kurset frivillig. Han har også tenkt å ta det selv. Om noen uker, når nummeroppleserne har gjennomført kurset, blir det klart om salgskurven stiger for nummertjenesten 118 000.