Lanserer norsk MySpace

Lanserer norsk MySpace
Lanserer norsk MySpace

Til høsten relanseres MySpace i Norden med språkdrakt og innhold tilpasset hvert enkelt land.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

– Vi kommer til å lansere lokale MySpace-sider for hvert nordisk land med lokalt språk og innehold. På den måten vil vi gjøre MySpace enklere for norske og nordiske brukere, sier nordisk markedsjef i MySpace, Jonas Lindberg Nyvang til ABC Nyheter.

Han kan ikke gi noen endelig dato for når den norske versjonen vil være på lufta annet enn at det blir i høst. I Sverige har nettsamfunnet eksistert i svensk språkdrakt som betaversjon en stund, mens den endelige lanseringen der trolig vil bli i september.

– I Norge kommer vi blant annet til å samarbeide med lokale arrangementer og inneholdsleverandører. Målet er å gjøre det enklere for norske brukere å treffe norske og internasjonale venner, uttrykke seg, oppdager ny popkultur og leve sine liv online, forteller Nyvang.

Utover språk og innhold vil det ifølge markedsjefen ikke bli de helt store forskjellene på den nordiske utgaven og det MySpace brukerne kjenner og benytter i dag.

– Men vi har noen overraskelser på gang og vi kommer til å løfte opp lokale artister, filmskapere og mer. I tillegg vil det bli enda enklere å benytte seg av de lokale versjonene, forteller Nyvang som avviser at relanseringen skyldes konkurranse fra andre nettsamfunn, så som Facebook.

– Nei, dette er ingen reaksjon på hva andre nettssamfunn holder på med. Den nordiske lanseringen har vært planlagt lenge.

Det er det svenske PR-byrået Agency som har fått oppgaven med å jobbe fram en norsk og nordisk del av det kjente nettsamfunnet.

MySpace ble grunnlagt i 2003 av amerikanerne Tom Anderson og Chris DeWolfe. I løpet av få år har nettsamfunnet blitt et av verdens største, og en viktig arena for nye artister og band som ikke har platekontrakt, men ønsker å nå et større publikum.

Stedet brukes også aktivt av etablerte artister.

Personvernpolicy