Stoppet reklamekampanje etter kidnapping

Artikkelen fortsetter under annonsen

Portugal har stoppet en internasjonal reklamekampanje for Algarve-kysten etter kidnappingen av tre år gamle britiske Madeleine.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Foto: Scanpix/Reuters/Hugo CorreiaFoto: Scanpix/Reuters/Hugo Correia

Praia da Luz (NTB-Reuters): Reklamekampanjen for den solrike Algarve-kysten skulle sparkes i gang neste uke, men Portugals økonomiminister Manuel Pinho uttalte onsdag at det ville være «et lurt trekk» å utsette den.

Storstilte leteaksjoner preger nå området etter at tre år gamle Madeleine forsvant fra et hotell mens foreldrene spiste middag i forrige uke.

Ministeren sa at han likevel ikke trodde bortføringen ville gå ut over turiststrømmen til Portugals mest populære turistområde.

– Portugal er et av de tryggeste reisemålene i Europa, og det bildet bør forbli slik, sa Pinho.

Rundt 11 millioner turister besøker Portugal hvert år, og turistnæringen står for 8 prosent av landets brutto nasjonalprodukt. (©NTB)