
Eliteklubbene får egne frimerker

Til sommeren kan du kjøpe frimerker med favorittlaget ditt. Norsk Toppfotball og Posten er nå enige om en frimerkeavtale for klubbene i de to øverste divisjonene.
- Jeg tror markedet er stort om vi gjør dette på riktig måte. Man kan for eksempel lage en samleserie der hver enkelt spiller i en klubb får sitt eget frimerke. Mulighetene er ubegrensede, og nå er det opp til klubbene å ta ballen, sier markedssjef Kjetil Lorentzen i Posten Norges Frimerketjeneste til ABC Nyheter
Rosenborg, Fredrikstad og 1. divisjonslaget Bodø/Glimt har allerede bestilt egne frimerker, mens en rekke andre klubber skal ha vist interesse.
- I løpet av sommeren er planen at vi skal selge fotballfrimerker for klubbene, og de kan også selge frimerkene selv. Dette er en variant av et produkt vi kaller personlige frimerker, forteller Lorentzen.
Fotballklubbene kan benytte kampbilder, logoen, spillerportretter eller hva som helst som motiver, og Norsk Toppfotball har allerede tatt i bruk frimerker med interesseorganisasjonens logo, forklarer markedsleder Iren Brynhildsen.
- Dette er en veldig spennende måte for klubbene å markedsføre seg på, og en avtale som gir oss store muligheter, sier Brynhildsen.
For ett frimerke med portoverdi på kroner 7 må kjøperen imidlertid ut med 11,50.
Norsk Toppfotballs Iren Brynhildsen forteller at de får en del av differansen i retur fra Posten, og at disse pengene går tilbake til de 30 medlemsklubbene.