Meny

Stor pågang på ribbetelefonen

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Flere hundre personer ringte ribbetelefonen lille julaften og julaften.

Gry Skjønhaug og Knut Munthe Olsen fra Opplysningskontoret for kjøtt svarte på ribbehenvendelser fra fortvilte julekveldskokker. Foto: Johnny SyversenGry Skjønhaug og Knut Munthe Olsen fra Opplysningskontoret for kjøtt svarte på ribbehenvendelser fra fortvilte julekveldskokker. Foto: Johnny Syversen

Pågangen var naturlig nok størst julaften. Da ringte mellom 600 og 700 personer for å få eksperthjelp med ribba eller pinnekjøttet.

Opplysningskontoret for kjøtt hadde 17 kokker og mateksperter på plass for å svare på spørsmål.

- Det meste av trafikken kom ganske tidlig julaften fra folk som ville ha råd og gjerne få bekreftet at det de gjorde var riktig, sier informasjonsleder Thomas Tangen i Opplysningskontoret for kjøtt til NTB.

Tangen sier at rundt 100 ringte hjelpetelefonen lille julaften. Alt i alt var pågangen i år litt større enn i fjor. Og det blir hjelp å få også neste år, lover Tangen.

- Det er andre året vi har hatt en ordning med at folk kan snakke med eksperter ved å ringe et 820-nummer. Nå gjør vi nødtelefonen til en fast ordning før jul, sier informasjonssjefen. (©NTB)
Populært

Velkommen til debatt

ABC Nyheter ønsker velkommen til debatt om det meste. Men vi krever at du er saklig og viser respekt for menneskene sakene handler om og dine meddebattanter. Regler for kommentering finner du her.

Tor Strand, redaktør.

comments powered by Disqus