Meny

Flat mage på 3 uker

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Har du dårlig tid til bikinisesongen? Slapp av. Slik får du flat mage før sommerferien:

Artikkelen er levert av

mozon.no

og skrevet av Karoline Steenbuch

Selv om den

etterlengtede sommerferien

nærmer seg med stormskritt, er det ennå ikke for sent å komme i form, skriver svenske Expressen.

- På tre uker kan man gjøre underverk, sier kostholdsrådgiver Marlene Gustawson ved GI Metod Sverige.

Her er maten som forbrenner fettet.

Trikset for å få en flatere mage er å spise riktig, tipser Marlene. Raske karbohydrater, som det finnes mye av i ris, poteter, pasta og hvitt brød, gjør at kroppen binder mye vann.

- Ofte har man for mye væske i kroppen, sier hun.

Så da er hemmeligheten å bytte ut slike matvarer med noe annet.

Ut med karboene


Ved å erstatte karbohydratene med

fiber

og proteiner, tappes kroppen for unødvendig væske. Og om ikke kiloene raser av, kommer du i alle fall til å oppleve å gå ned noe i vekt og få en flat mage. Og resultatene kommer fort.

- Man ser en merkbar forskjell bare på noen dager, sier kostholdseksperten.

Hvitt sukker kan også få magen til å kjennes oppblåst. Rådet til Gustawson er å unngå å spise hvitt, men heller tenke variasjon.

Det er viktig å spise variert. Altfor ensidig kost kan føre til at du blir overfølsom. Selv jobber Gustawson mot å ha tre forskjellige farger på tallerkenen sin.

Og tror du at det bare er det du spiser som teller, så tar du feil. Det spiller også en rolle hvordan du spiser.

Spis sakte

, tygg ordentlig og ikke stress.

- Man skal ta det rolig når man spiser. Da fungerer fordøyelsen mye bedre.

I tillegg er det viktig å trene magemusklene for å få magen i form til ferien, som ved å ta sit-ups. Forsøk å gjøre dette til en daglig vane.

- Fem minutter trening kan gjøre underverker om man gjør det hver dag, sier Gustawson.

Her er 8 enkle treningstips

Slik får du en strammere kropp

Populært

Velkommen til debatt

ABC Nyheter ønsker velkommen til debatt om det meste. Men vi krever at du er saklig og viser respekt for menneskene sakene handler om og dine meddebattanter. Regler for kommentering finner du her.

Tor Strand, redaktør.

comments powered by Disqus