Kundane feller knusande dom over SAS Braathens

Kundane hos SAS Braathens er dei minst nøgde blant 150 norske selskap, mens SkandiaBanken kan skryte av å ha landets mest tilfredse kundar.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Foto: SAS Braathens)(Foto: SAS Braathens)

Oslo (NTB): Det viser ei undersøking i regi av Handelshøyskolen BI.

Flyselskapet SAS Braathens får hard medfart i Norsk Kundebarometer si
(NKB) undersøking.

Selskapet er det einaste som hamnar i klassen «elendig», skriv Dagens Næringsliv.

I fjor låg SAS Braathens på 118. plass med 64,4 poeng. Med eit fall til 150. plass, som er sisteplassen, og ein poengsum på 49,1, kallar prosjektleiar Pål Silseth i NKB ved Handelshøyskolen BI det som «katastrofetal» for selskapet.

- Dette er katastrofetal og signaliserer eit fullstendig tillitsbrot hos kundane, seier han.

- Uffda, seier kommunikasjonsdirektør Cathrine Foss Stene i SAS Braathens.

Ho forklarer at selskapet har stor forståing for resultatet, og at ein jobbar hardt for å gjenopprette tilliten. Det vil imidlertid ta lang tid, medgir Foss Stene. (©NTB)

Les meir nynorsk i Neste Klikk:


Aktuelt
Helse og samliv
Konkurransar
Kultur
Mat og drikke
Moro
Dyr
Forbruk(ar)
Nett og teknologi
Næringsliv
Reise og oppleving



Mer fra ABC Nyheter
Siste fra forsiden
Populært

Velkommen til debatt

ABC Nyheter ønsker velkommen til debatt om det meste. Men vi krever at du er saklig og viser respekt for menneskene sakene handler om og dine meddebattanter. Regler for kommentering finner du her.

Tor Strand, redaktør.

comments powered by Disqus