NetCom sliter fortsatt

NetComs kunder har fortsatt problemer med å ringe og sende tekstmeldinger

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Ikke mye babbel i dag, nei.Ikke mye babbel i dag, nei.

Også i dag sliter kunder som har NetCom-abonnement. Teleselskapet har hatt problemer med mobilnettet siden i går ettermiddag.


NetComs 1,2 millioner kunder har problemer med å ringe, tekste og motta samtaler. Det er ikke bare NetComs kunder som blir rammet, men også andre som forsøker å ringe til mennesker med et NetCom-abonnement, melder Dagbladet

I en pressemelding fra NetCom står det å lese at trafikken har lå på 80 prosent sammenlignet med normale søndager. Kundene i byer og tettsteder har de største problemene med å ringe.


NetCom beklager i pressemeldigen på det sterkeste problemene.

Det er imidlertid vanskelig for teleselskapet å fastsette et eksakt tidspunkt for når nettet igjen fungerer som normalt.


Følg saken her:


NRK: Blåmandag for NetCom


VG: Mobil-kommunikasjon


Dagbladet: Krisemøte i NetCom


Nettavisen: NetCom nede igjen


NetCom: Hjemmesider



Fakta


NetCom er Norges nest største mobiloperatør, og tilbyr mobile kommunikasjonsløsninger. Selskapet eies av det svenskfinske konsernet TeliaSonera, som er Nordens og Baltikums ledende kommunikasjonsselskap.

Ved utgangen av 2003 hadde NetCom i underkant av 1, 2 millioner kunder.
Dekningsgraden er rundt 98 prosent der folk bor og ferdes. Kundesenteret er bemannet 24 timer i døgnet syv dager i uken, året rundt.

Hovedkontoret ligger i Oslo med avdelingskontorer i Trondheim, Bergen, Stavanger, Kristiansand og Tønsberg. NetCom har totalt ca 720 ansatte.
(Kilde: NetCom.no)



Personvernpolicy