Lett, hett og billig nett i sommer

Er det ikke typisk? Først selger de deg et produkt du ikke greier å ta i bruk. Deretter er så «snille» at de hjelper deg med å få det til å virke - mot betaling, selvsagt.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Venter på no' godt. Fra Telenor.Venter på no' godt. Fra Telenor.

For

i følge Telenors målinger har én av tre

problemer med å komme på nett, og gjerne betaler for hjelp.

Og telegiganten lar seg ikke be to ganger. Til sommeren kan du ringe Telenors svar på den andre patruljen. Bredbåndspatruljen skal nemlig stå klar til å freshe opp internettet ditt.

- Når mange av kundene våre synes det er vanskelig å koble seg på nett selv, må vi ta konsekvensen av det og hjelpe kundene, sier Knut Haakon Nilsen, leder for Internett i Telenor.

- Bredbåndspatruljen skal sikre at kunden får koblet seg opp og kommer på nett for en rimelig penge.

Og vi kan vel ikke påstå at det er dyrt. Telenor skal ikke ha mer enn 150 kroner for å få skrudd sammen bredbåndet ditt og få deg opp og stå med ADSL, installering av programvare og viruskontroll.

Her i Teknoklikk registrerer vi

også at bredbånd blir stadig billigere. I løpet av få uker har selskapet med de små billene, selskapet med de brede smilene og og selskapet med de dype lommene enten satt ned prisene på bredbånd, eller hevet hastigheten, eller begge deler.

Tele2 med billene har vært mest aktive. Selskapet satte ned prisene 25. april , de satte dem ytterligere ned den 10. mai og enda en gang den 12. mai.

Selskapet med det brede gliset.Selskapet med det brede gliset.

NextGenTel valgte å gå en annen vei: De nesten doblet hastigheten. Abonnenter med hastighet på 2.600 Kbps fikk satt den opp til 4.000, og i tillegg kuttet leverandøren femti kroner fra månedsprisen.

Med all denne aktiviteten hadde vel ikke Telenor noe annet valg enn å følge etter, og 31. mai annonserte de en dobling av hastigheten - men bare til bedriftsbrukere.

En stakkars bruker kan jo bli lettere forvirret av alle disse hyggelige meldingene, men man kan saktens lure på hvor overpriset disse tjenestene egentlig er, når det er så lett å gi folk dobbelt så mye til halvparten av prisen.

På den annen side er det jo

mye som skal betales.

Telenor, for eksempel, syns Nationaltheateret er blitt så dårlig nå at de stikker til dem ni millioner kroner så de kan få heist kvaliteten på forestillingene sine.

Slik leser vi i alle fall Propagandas vri på pressemeldingen Telenor tirsdag sendte ut om en samarbeidsavtale med Nationaltheateret.

Propagandas interessante vri: Telenor ønsker å sikre en viss kvalitet på Nationaltheatret gjennom avtalen, for å kunne invitere gjester på kvalitetsteater.

Jammen er det bra at alt kan kjøpes.

Personvernpolicy