The Sims går til TV
Electronic Arts har solgt over 30 millioner eksemplarer av data-spillet, og nå er spillprodusenten i forhandlinger med flere produksjonsselskaper om på lage en TV-utgave av spillet, skriver VG.
Spillet er som et interaktivt reality-show. Spillerne har full kontroll over hver virtuell person, og styrer alle hendelser.
- Ideen er at man skal kunne kontrollere en familie. Spilleren bestemmer når de virtuelle personene skal gå på kjøkkenet eller ut i haven. Og TV-kikkere over hele verden skal få være med på begivenheten, forteller Jan Bolz, direktør for markedsføring og salg i EAs europeiske hovedkontor.
Electronic Arts bekrefter overnfor nyhetsbyrået Reuters at forhandlinger er i gang, men ønsker ikke å komme med flere detaljer utover at seerne kan stemme om hva som skal skje.
«The Sims» har vært en storslagen suksess og solgt over 30 millioner de siste fem årene, til en målgruppe på hovedsakelig jenter.
Spillet er en slags hverdags-simulator som tillater deg til å spille en annen rolle og drømme seg vekk i et annet liv. Man kan være arkitekt, designer, gjøre en fremtredende karriere, stifte familie og annet livet har å by på.
Mer i Magasinet:
• The Sims går online
• Sims 2: Et liv i høy hastighet
• Simcity 4
• Magasinet: Nettspill og spill-omtaler