Annonsører trekker seg fra TV 2-program
Annonsørene forsvinner fra serien «De syv dødssyndene» på TV 2. Disney blir den fjerde i rekken av annonsører som ikke vil ha reklame i sammenheng med TV 2-programmet.
– En annonse for Jungelboken er blitt vist en gang uten vår viten i nevnte program. Vårt mediebyrå Carat har på vår oppfordring bekreftet at dette ikke vil skje igjen, heter det i en e-post fra administrerende direktør i Disney, Espen Solberg, som er brakt videre av Kristelig Pressekontor
Negative reaksjoner
Tidligere har Opplysningen 1881, elektrokjeden Expert og byggevarekjeden Maxbo gitt beskjed at de ikke ønsker annonser i tilknytning til programmet der Kristopher Schau begår de sju dødssyndene.
Konsernsjef i Expert, Trygve Holtskog, sier til Vårt Land at selskapet ikke ønsker å bli assosiert med et program som så mange reagerer negativt på.
Ikke uvanlig
TV2s informasjonssjef, Marianne Røiseland, sier til avisen at det ikke er helt uvanlig at annonsører har oppfatninger om hva slags program de ønsker at deres annonser skal plasseres i, så dette tar TV 2 forholdsvis rolig.
Det er den kristne avisen Norge I DAG som har oppfordret sine lesere til å reagere overfor selskaper som annonserer i tilknytning til programmene. (©NTB)