Bruktbil, mobil og data på klagetoppen

Bruktbil, mobil og data på klagetoppen
Bruktbil, mobil og data på klagetoppen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Bruktbiler, mobiltelefoner og datamaskiner topper nok en gang lista over henvendelser til Forbrukerrådet. Bredbåndsleverandørene har skjerpet seg kraftig, og får nå langt færre klager.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen
Illustrasjonsfoto: Scanpix
Mobiltelefoner er blant det vi klager mest på.

Bruktbiler er en gjenganger, og Forbrukerrådet mener mye ville vært løst om kjøpere og selgere sørget for tilstandsrapport og en skikkelig kontrakt.

- Det høye antallet henvendelser betyr ikke at bruktbilselgere er kjeltringer. Mange av disse sakene gjelder kjøp og salg mellom privatpersoner, sier direktør i Forbrukerrådet Erik Lund-Isaksen.

- Det er ufattelig at folk kjøper bruktbil uten kontrakt og uten å ha avklart forventningene, sier han til NTB.

Forbrukerrådet har tidligere fått en klagestorm av kunder som var misfornøyde med bredbåndsleverandørene. Men leverandørene har nå skjerpet seg.

- De har forstått at de ikke kan bruke alle ressursene på salg, men at de også må bruke ressurser på oppfølging og kundeservice, konstaterer Lund-Isaksen.

(©NTB)