Flyselskap forandret logo på grunn av overtro

Artikkelen fortsetter under annonsen

For ikke å skremme bort overtroiske passasjerer har det nye belgiske flyselskapet Brussels Airlines bestemt seg for å endre logo.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Frykt for færre passasjerer har fått Brussels Airlines til å forandre logo. Logoen består nå av 14 prikker. Og ikke 13. Foto: REUTERS/Thierry RogeFrykt for færre passasjerer har fått Brussels Airlines til å forandre logo. Logoen består nå av 14 prikker. Og ikke 13. Foto: REUTERS/Thierry Roge

Logoen, som tidligere bestod av 13 prikker formet som en liten b, har nå fått malt på en ekstra prikk på flyenes halefinner, slik at symbolet nå består av 14 prikker.

Den opprinnelige logoen med 13 prikker førte til en strøm av klager fra folk over hele verden som ga uttrykk for at designet var uheldig.

Ledelsen i Brussels Airlines ble overveldet av de massive tilbakemeldingene og følte seg nødt til å bøye av for presset.

De drøftet saken med designere, som brukte kort tid på å komme opp med en ny og mindre kontroversiell versjon av logoen. Ved å legge til en ekstra prikk i forlengelse av den stiliserte b'en, ville man få 14 prikker - og altså unngå det uheldige tallet.

Nå jobber malerne for fullt med å legge til en ekstra prikk på alle selskapets fly før flyselskapet starter flygninger 25. mars.

Brussels Airlines er en sammenslåing av SN Brussels Airlines og Virgin Express. Det nye selskapet får i underkant av 50 fly i flåten.