ContiRoadAttack 4: Lanserer nytt MC-dekkdesign

Dette moderne høyteknologiske dekket er utviklet for moderne og kraftige sportstouringsykler, samtidig som det forbedrer ytelsen til retro-tursykler.
Dette moderne høyteknologiske dekket er utviklet for moderne og kraftige sportstouringsykler, samtidig som det forbedrer ytelsen til retro-tursykler. Foto: Continental

Det nye motorsykkeldekket ContiRoadAttack 4 kombinerer to verdener: Et helt nytt dekkdesign med toppscore på tradisjonelle sports-touring-mål: kjørelengde, komfort, stabilitet og våtgrep.

Men som også tilbyr nye nivåer av ren sportslig evne, noe som er helt avgjørende for de nyeste høyytelses-sportsmotorsyklene.

- Ytelsen er så god at vi kaller det et "Hyper-Touring-dekk", sier produktsjef i Continental Dekk Norge, Knut Knudsen, i en pressemelding.

ContiRoadAttack har en lang historie. I 2005 introduserte Continental ZeroDegree-teknologien, mens ContiRoadAttack 2 fortsatte i 2010 med TractionSkin- og MultiGrip-teknologien.

ContiRoadAttack 2 EVO imponerte også fra 2013 og utover med såkalt RainGrip, og den flerfoldige testvinneren ContiRoadAttack 3 fra 2017 utvidet produktfunksjonene med EasyHandling-teknologien.

Sørger for tidlig tilbakemelding

Den nye ContiRoadAttack 4 har nå teknologien som heter GripLimitFeedback, som sørger for tidlig tilbakemelding i høye nedleggsvinkler. Det glatte området i øvre slitebaneskulder gir maksimalt grep og høy presisjon.

En helt ny blanding og oppdatert slitebanemønster gir et massivt løft til ytelse i vått vær, med suverent grep under alle forhold og enda bedre tørt grep som konkurrerer med rene sportsdekk.

Dette moderne høyteknologiske dekket er utviklet for moderne og kraftige sportstouringsykler, samtidig som det forbedrer ytelsen til retro-tursykler.

Følgende dimensjoner vil være tilgjengelige fra januar 2022 og utover: foran: 120/70 ZR 17 M/C, bak: 160/60 ZR 17 M/C, 180/55 ZR 17 M/C, 190/50 ZR 17 M/C , 190/55 ZR 17 M/C.

Personvernpolicy