Annonserte ny dieselbil: – Aldri sett maken til respons

– Når det ikke er mulig å få tak i bil via den norske importøren, valgte jeg å ta den inn selv.. Jeg har aldri sett maken til respons, sier Kjetil Grydeland, daglig leder i entusiastbutikken Sportwagen i Vestby.
– Når det ikke er mulig å få tak i bil via den norske importøren, valgte jeg å ta den inn selv.. Jeg har aldri sett maken til respons, sier Kjetil Grydeland, daglig leder i entusiastbutikken Sportwagen i Vestby. Foto: Broom
Artikkelen fortsetter under annonsen

Derfor har nye E-Klasse blitt så dyr.

Artikkelen fortsetter under annonsen

I fjor ble det kjent at Mercedes stopper salget av en rekke bensin- og dieselbiler i Norge.

Blant annet den populære familiebilen E-Klasse.

– Når det ikke er mulig å få tak i bil via den norske importøren, valgte jeg å ta den inn selv. På tampen av fjoråret fikk jeg kloa i to eksemplarer – og jeg har aldri sett maken til respons.

Det forteller Kjetil Grydeland, daglig leder i entusiastbutikken Sportwagen i Vestby utenfor Oslo.

Han sikter til responsen på de to Finn-annonsene som ligger ute.

SE VIDEO HER

Les også: Mercedes stopper salget av en rekke modeller

KOSTBAR: Denne bilen koster 1.250.000 kroner. Det er betydelig mer enn forrige generasjon E220d. Foto: broom
KOSTBAR: Denne bilen koster 1.250.000 kroner. Det er betydelig mer enn forrige generasjon E220d. Foto: broom

Mange spørsmål

– På kort tid har de passert 29.000 visninger. Jeg har solgt bil i 15 år og har ikke sett lignende tall på noen andre modeller. Selv ikke AMG GT R Pro, som normalt er en veldig populær annonse, er ikke i nærheten, sier Grydeland.

Entusiasten legger til at han får mange spørsmål om ikke Sportwagen også skal ta inn andre Mercedes-modeller med bensin- eller dieselmotor.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Et annet spørsmål som går igjen, er prisen på nye E-Klasse. Med 2-liters dieselmotor koster nykommeren 1.250.000 kroner. Det er et solid prishopp sammenlignet med forrige generasjon, som var ny i 2016.

Grydeland svarer på hvorfor prisen har blitt så høy i intervjuet under. Og vi får høre mer om den populære nyheten:

(Artikkelen er først publisert av Broom)