«Mil etter mil – en podcast om bil»:– De har solgt tusenvis

HELT NY: De første BMW i4 har begynt å rulle rundt på norske veier. Her ved toppmodellen i4 M50.
HELT NY: De første BMW i4 har begynt å rulle rundt på norske veier. Her ved toppmodellen i4 M50. Foto: Håkon Sæbø
Artikkelen fortsetter under annonsen

I denne ukens «Mil etter mil – en podcast om bil» snakker podcastgutta blant annet om BMWs nye elektriske sedan, i4 M50.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Denne saken ble først publisert i Finansavisen.

Podcastgutta har denne uken vært ute og prøvekjørt den helt nye toppmodellen av BMWs elektriske sedan, i4 M50.

Finansavisen har testet modellen på tyske veier, men det er første gang den får prøvd seg på norske veier, med Finansavisens Motor-journalist og medprogramleder i Mil etter mil, Håkon Sæbø, og bilekspert og medprogramleder Marius Mørch Larsen bak rattet.

Hør denne ukens første episode:

M50 er langt fra noen sinke med sine 544 hestekrefter, som kaster deg fra 0-100 kilometer på 3,9 sekunder. Det er like raskt som M3 Competition, men «nåla» i i4 stopper på 225 kilometer i timen.

Firehjulstrekk har den også, samt en estimert rekkevidde på 520 kilometer.

BMW i4 M50 begynner på 591.720 kroner i BMWs konfigurator, men du har også muligheten til å velge et billigere alternativ i i40 eDrive 40. For den starter prisen på 501.720 kroner.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Hør denne ukens andre episode:

– Alle lurer på hvordan den er, sier Sæbø, med henvisning til BMW i4.

– Det er jo flere Porsche-folk som lytter til podcasten og som lurer på om i4 er en litt billig Taycan, sier Sæbø.

– Ja, det vil jeg jo si at det er, sier Mørch Larsen.

Det er liten tvil om at bilen er populær.

– De har solgt tusenvis av de bilene og den er knallbra, sier Mørch Larsen.

– De har solgt så mange at BMW Norge sendte ut en melding om de høye salgstallene, sier Sæbø.

– Det var faktisk så mye bil for pengene at BMW satte opp prisen, legger han til.

Sæbø mener at det fortsatt er mye bil for pengene, den er vanvittig rask, styringen og følelsen i bilen er god og interiøret er fint.

Hør forrige ukes episoder: