«Mil etter mil – en podcast om bil»Kommer i 2022: – Utrolig mange kommer til å kjøpe den

TEMA: Polestar 3 er et av temaene i denna ukens «Mil etter mil – en podcast om bil».
TEMA: Polestar 3 er et av temaene i denna ukens «Mil etter mil – en podcast om bil». Foto: Polestar
Artikkelen fortsetter under annonsen

I denne ukens «Mil etter mil – en podcast om bil» snakker podcastgutta blant annet om Polestar 3, elektrisk Toyota og BMW-test i Nord-Sverige.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Artikkelen ble først publisert i Finansavisen.

Polestar har så langt to modeller i porteføljen med hybriden Polestar 1 og den helelektriske volummodellen Polestar to.

I slutten av september slapp selskapet en pressemelding som avslørte planene om en en crossover-SUV, Polestar 3, og Polestar 4, en mindre utgave av 3eren med lansering i 2023. I tillegg er det ventet en Polestar 5, som vil bli produksjonsutgaven av selskapets Precept Concept.

Hør denne ukens første episode:

Nylig kom det også mer informasjon om Polestar 3.

SUV-en skal lanseres i 2022 og produseres ved selskapets amerikanske anlegg i Charleston i Sør-Carolina.

– Vi kommer til å bygge i USA for amerikanere. Polestar 3 vil bli førende for utseende av elektriske SUV-er. Det blir også den første Polestar-bilen bygget i USA, sa Thomas Ingenlath.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Polestar har for tiden modeller på veien i 14 markeder og forventer at salgsvolumet blir på 29.000 biler i 2021. Tilstedeværelsen skal økes til 30 globale markeder innen utgangen av 2023.

Polestar planlegger også å tidoble det globale salget på rundt 29.000 i 2021 til 290.000 innen 2025.

Hør denne ukens andre episode:

– Polestar 3 skal være tett bundet opp til Volvo XC90-arvtageren, sier Finansavisens Motor-journalist og medprogramleder i Mil etter mil, Håkon Sæbø.

– Jeg blir så forvirret av tallopplegget til Polestar, mener bilekspert og medprogramleder Marius Mørch Larsen.

Sæbø har også bitt seg merke i produksjonsmålet til Polestar.

– De skal jo produsere forferdelig mange biler, sier Motor-journalisten.

– Det vi skal huske på er at Polestar 3 kommer til å bli stor og utrolig mange kommer til å kjøpe den, legger han til.

Hør forrige ukes episoder: