Kraftig økning i Tesla-klager

Diverse Tesla-biler ved utleveringssenteret på Lillestrøm.
Diverse Tesla-biler ved utleveringssenteret på Lillestrøm. Foto: Fredrik Hagen / NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Forbrukerrådet har så langt i år fått inn 113 klager fra misfornøyde Tesla-eiere, noe som er rundt 30 flere enn i hele fjor. – Leit, sier selskapet.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Ifølge bladet Motor dreier det seg om klager der Forbrukerrådet må forsøke å mekle mellom kunden og Tesla Norge.

– Teslas utfordringer skyldes for en stor del barnesykdommer. Dessuten opplever en del kunder at det er vanskelig å få tak i Tesla når de får problemer med bilen sin. Det er med på å drive opp klageviljen, sier jurist og seniorrådgiver Thomas Iversen i Forbrukerrådet.

Tesla Norge betegner det som leit at det er en økning i antall klagesaker.

– Vi har erkjent og beklaget forsinkelser og andre problemer som oppsto i forbindelse med den mest hektiske leveringsperioden i mars. Det overrasker oss ikke om dette dessverre også førte med seg en økning i antall klager, sier kommunikasjonssjef Even Sandvold Roland.