Snart slutt for norsk familie-favoritt

Toyota RAV4 har vært en av Norges mest solgte biler. Nå er det kun et fåtall igjen av denne modellen.
Toyota RAV4 har vært en av Norges mest solgte biler. Nå er det kun et fåtall igjen av denne modellen.
Artikkelen fortsetter under annonsen

Skal du ha denne, må du kjappe deg ...

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Toyota RAV4 er en ganske anonym bil. Men allikevel ser du garantert flere av den hver dag om du ferdes ute i trafikken. Modellen er en av Norges mest solgte gjennom en årrekke.

Den kompakte SUV-en har bydd på akkurat det veldig menge norske bilkjøpere ønsker seg.

Mulighet for firehjulsdrift, litt høyreist sittestilling, grei plass, drivlinjer som har vært tilpasset de siste års til dels store endringer. Først med bensin og diesel. de siste årene som hybrid.

Dette sammen med veldig god driftssikkerhet, godt utbygd forhandlernettverk og god annenhåndsverdi har gjort denne bilen til en vinner på markedet.

Skiftet fra diesel til bensin og hybrid har bidratt til at interessen rundt bilen har holdt seg godt.
Skiftet fra diesel til bensin og hybrid har bidratt til at interessen rundt bilen har holdt seg godt.

Kun få biler igjen

Dagens utgave synger nå på aller, aller siste verset. Det finnes fortsatt noen biler igjen ut hos en del forhandlere og et lite knippe biler står også på bilhavnen i Drammen. Der blir de neppe stående lenge. Til sammen er det snakk om bare rundt 200 eksemplarer

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Dette er biler som det er grunn til å tro går fort unna. Ikke minst med tanke på at den nye RAV4 i femte generasjon ikke kan leveres med firehjulsdrift i vinter. Den kommer først når snøen har forsvunnet, tidlig i mai.

Men også fordi Toyota nå gir deg gode tilbud på den utgående modellen.

Veldig ofte selger biler godt de første par årene, før det avtar betydelig inn mot neste modell eller generasjon. Med RAV4 er det motsatt. Det vil si, den har aldri solgt dårlig, men salget har økt for hvert eneste år her hjemme.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Det begynte med nesten 3.500 biler i 2013 og det økte altså jevnt og trutt til nesten 5.000 biler i 2016 og 2017. Unntaket er 2018, men det skyldtes at den norske importøren var litt forsiktige med å bestille opp biler, da "alle" visste at en generasjon var på vei.

Se hvilken annen Toyota-storselger som gjør comeback nå

Artikkelen fortsetter under annonsen
2013-modell av RAV4 får du for under 200.000 kroner nå.
2013-modell av RAV4 får du for under 200.000 kroner nå.

Bruktbiler

I bruktmarkedet får du nå fjerde generasjon Toyota RAV4 til godt under 200.000 kroner. Vi snakker da om 2013-modeller, som regel med dieselmotor på 150 hestekrefter og firehjulsdrift, som har gått noe rundt 180.000 kilometer.

For tre-fire år gamle biler, som har gått rundt 70.000 kilometer, topputgave som er godt utstyrt, har komplett servicehistorikk og bare én eier, må du ut med rett over 300.000 kroner.

Se brukte Toyota RAV4 på Broommarked.no her:

Se brukte Toyota RAV4 på Finn.no her

Men om du skal ha en helt ny, av den utgående generasjonen, så må du forte deg. For denne familiefavoritten forsvinner snart.

(Vi gjør oppmerksom på at Broommarked.no og Broom.no har samme eier)

Les vår test av den helt nye RAV4 her:

Les også:

Nå er det klart for en helt ny generasjon RAV4 Den store folke-SUV-duellen
Ny Toyota RAV kan ta SUV-tronen tilbake

Denne saken ble først publisert i Broom.no