400 hk er kanskje litt snaut i en Volvo?

Artikkelen fortsetter under annonsen

Nå kommer Polestar Engineered spesielt utviklet for bilene i 60-serien med T8 Twin Engine plug-in hybrid.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Volvo Cars lanserer et nytt og oppgradert elektrifisert performance-tilbud som heter Polestar Engineered. Polestar Engineered er spesielt utviklet for bilene i 60-serien med T8 Twin Engine plug-in hybrid.

Polestar Engineered er utviklet av Polestar, Volvo Cars’ partner innen elektrifisert høyytelse eller performance.

Nyheten slippes en uke før Volvo Cars avduker nye S60 under åpningen av selskapets første amerikanske fabrikk i Charleston, South Carolina. Fabrikken vil være den eneste som produserer S60, og den sportslige sedanen er den første bilen Volvo lager i USA.

Polestar Engineered tar i bruk Polestars ekspertise innen høyytelse og effektoptimering, og benytter denne kompetansen på bilens hjul, bremser, demping, samt i motorens styringsenhet.

Les også: Nå kan du (forsøke å) reservere Polestar 1

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

– Elektriske biler er vår fremtid. I dag starter en ny æra av elektrifiserte Volvo-modeller som er forbedret takket være Polestars performance-kompetanse. Denne strategien springer ut fra vår felles tro på en elektrisk fremtid for bilindustrien, sier Håkan Samuelsson, president og CEO i Volvo Cars.

Polestar Engineered får sin debut på nye Volvo S60, som er en premium sportssedan. Tilbudet er foreløpig eksklusivt for toppmodellen T8 Twin Engine og er rangert høyere enn Volvos R Design-varianter.

Polestar Engineered vil også tilbys på nye V60 og XC60 fra 2019, men i et begrenset antall globalt gjennom Volvo-forhandlere og Care by Volvo, selskapets egen abonnementsløsning, heter det i meldingen.

I sin internasjonale pressemelding opplyser Volvo at effekten på S60 T8 Twin Engine øker fra 400 til 415 hk, mens dreiemomentet øker fra 640 til 670 Nm. Samtidig blir drivstofføkonomien bedret. Disse tallene gjelder biler typegodkjent i USA, men vi vil tro at forbedringene er omtrent de samme på bilene som leveres i Europa.

Les også: Nytt bilmerke – nå nærmer de seg Norge

Denne saken ble først publisert i Hegnar.no