Nå får du BMW-verstingen til 1/3 av nypris

Den ser til forveksling lik ut som en helt vanlig BMW 5-serie. Men hjertet i en M5 er noe helt annen – her finner du nemlig en V8-motor som yter 560 hk. Ny kostet det fort rundt 2 millioner for en slik bil. På bruktmarkedet er prisene nå noe helt annet. Se video over.
Artikkelen fortsetter under annonsen

Dette er familiebil med bøttevis av råskap.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

I disse dager får journalister fra hele verden teste nye BMW M5. Om ikke så lenge er den klar for det norske markedet.

Hva prisene blir er ikke klare enda. Men trolig i området 1,3-1,6 millioner kroner. Det er mye penger. For mye, for mange. Kanskje er det bedre å kikke litt på bruktmarkedet i stedet.

Her begynner nemlig utgående generasjon av M5 å bli betydelig billigere enn de rundt 2-2,1 millionene en passelig utstyrt modell kostet ny i Norge.

Vi har funnet en som blir din for rundt en tredjedel av dette ...

Les vår test av utgående generasjon BMW M5 her

V8-motor

2012-modellen ligger til salgs for 689.000 kroner, ferdig registrert. Da får du altså en vaskeekte M5 med 560 hk og en buldrende V8-motor.

Bilen vi har funnet har ifølge annonsen bare rullet 68.000 kilometer, så her skal det være mye bil igjen.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Klikk her for å se hele annonsen

Dessuten er den bra utstyrt. Head up display, servolukking av dører, 20" felger, nøkkelfri adgang og start, sportsseter med varme og kjøling, takluke, stor stereo og BMW Apps er noe av det som følger med.

Vinterdekk må du imidlertid belage deg på å gjøre en deal på, for det er ikke inkludert i prisen.

Se video og les mer om forrige generasjon BMW M5

Sort og grått

Sort med lysegrått skinninteriør passer BMW M5 fint. Men det lyse interiøret er ikke det mest praktiske du får tak i – så slitasje merkes bedre enn på sort ... Faksimile: Finn.no.
Sort med lysegrått skinninteriør passer BMW M5 fint. Men det lyse interiøret er ikke det mest praktiske du får tak i – så slitasje merkes bedre enn på sort ... Faksimile: Finn.no.

Sort lakk er populært på disse bilene – mens det lysegrå interiøret nok er i overkant vågalt for mange nordmenn. Med denne fargen blir også slitasje på setene litt mer synlig, noe som vises på bildene i annonsen.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

For øvrig selges bilen uten garanti. Men det er via en forhandler, så her bør det være mulig å få til en løsning. På en slik bil, kan en garanti, om så bare på motor- og girkasse, være en smart investering.

Forøvrig har du jo vanlig femårs reklamasjonsrett på bil kjøpt hos forhandler.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Det koster som kjent ikke småpenger å fikse på en bil av dette kaliberet.

Èn ting vil BMW-fansen elske med denne bilen

Voldsomme krefter

Og dette kaliberet er grovkornet, for å si det sånn. M5 er ei skikkelig børse – med seriøse ytelser. 0-100 km/t klokkes inn til 4,4 sekunder, hvis underlaget tillater det. Her er det nemlig kun bakhjulsdrift som gjelder. Den nye har firehjulsdrift (med mulighet for kun bakhjulsdrift).

I tillegg til å ha ytelser som en sportsbil, får du alt som følger med en vanlig 5-serie: Høy komfort, god plass i baksetet og et romslig bagasjerom på 520 liter.

Han feirer 17. mai med 560 hestekrefter

Mye å velge mellom

Her er de foregående fem generasjonene av BMW M5. Med unntak av første generasjon, ligger det stort sett eksemplarer av hver generasjon på bruktmarkedet til enhver tid.
Her er de foregående fem generasjonene av BMW M5. Med unntak av første generasjon, ligger det stort sett eksemplarer av hver generasjon på bruktmarkedet til enhver tid.

Hvis heller ikke utgående generasjon skulle møte budsjettkravene dine, er det heldigvis mer å velge i.

Generasjonen før, som kom på markedet i 2005, blir din for rundt 430.000 kroner uten at kilometerstanden er skyhøy. Da får du til og med den kraftigste selvpustende BMW-motoren som er laget!

Artikkelen fortsetter under annonsen

10 år med utvilking: Vi har sammenlignet brukt BMW M3 mot ny BMW M4 ...

Under 300.000 kroner

Originale og velholdte eksemplarer av tredje generasjon M5 har begynt å stige litt i pris de siste årene. Her har du en av de mest elegante modellene BMW har laget – med en V8-motor som yter 400 hk.

Artikkelen fortsetter under annonsen

De billigste får du for under 300.000 kroner, men da er de gjerne ombygde eller har en kilometerstand på over 200.000.

Det er to generasjoner til av M5 også. Men det er sjeldent å finne pene og originale eksemplarer av disse. Særlig første generasjon er nå blitt et sjeldent og attraktivt samlerobjekt.

PS: Er du spent på helt nye BMW M5? Da må du følge med her på Broom denne uka. Snart drar vi nemlig til Portugal for å teste den – på bane!

Brukt BMW M5: Nå begynner den å bli billig

Les også:
Nå får du BMW-SUV til 50.000 kroner
Dette er familiebilen som kjører fra de fleste
Nå er BMW i3 Norges nest mest solgte bil
Denne saken ble først publisert i Broom.no