Se hva Nils kom over på vei hjem fra jobb

Den kamuflerte bilen er nye Opel Insignia, men hvorfor er den kamuflert? Foto: Privat.
Den kamuflerte bilen er nye Opel Insignia, men hvorfor er den kamuflert? Foto: Privat.
Artikkelen fortsetter under annonsen

Hemmelig Opel på test i Norge – kan være en spennende nyhet.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Den kamuflerte bilen på bildet over er en Opel Insigia. Den har nettopp kommet i andre generasjon og fått en god mottagelse her i Norge.

Faktisk får de første Insginia-kundene overlevert sine biler akkurat i disse dager.

Det var derfor ikke rart at 26 år gamle Nils Henningstad fra Fetsund sperret øynene opp i går ettermiddag, da han på vei hjem oppdaget et kamuflert eksemplar av arten.

– Jeg fikk se bilen på Økern i Oslo, den skulle samme vei som meg, ut på E6 og videre nordover. Derfor fikk jeg tatt noen bilder av den, forteller Nils.

– Det var bare en enslig bil, med to personer i. De likte tydeligvis ikke å bli tatt bilder av, men det var ikke så lett å stikke seg unna midt i rushtrafikken, forklarer Nils som er mest interessert i elbiler.

– Men jeg så at dette var en Opel, selv om jeg ikke er noen Opel-kjenner akkurat...

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

– Bilen var kamuflert rundt lyktene og støtfangerne og bilens emblemer var også tildekket, forteller Nils.

Les vår test av Opels elbil-sensajon, Ampera-e her:

Også fronten var godt tildekket. Foto: Privat
Også fronten var godt tildekket. Foto: Privat

En liten gåte ...

Det kan jo synes litt merkelig å kamuflere en bil som er for lengst er vist offentlig og som kundene er i ferd med å få utlevert.

Denne bilen er en liten gåte i så måte.

Vi lot derfor vår egen bilekspert, Benny Christensen få ta en titt på bildene i håp om at han kunne løse gåten.

– Ofte kommer det litt heftigere utgaver noen måneder etter basisutgavene. Det kunne vært svaret her, men slik er det neppe denne gangen, mener Benny

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

– Bilen har nemlig små hjul, bare ett eksosrør og heller ingen karosseristyling som tyder på at dette er en heftig OPC-utgave, som Opel kaller sine versting-modeller, sier Benny videre.

– Den ser egentlig ut som en veldig standard bil.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Brukt Insignia: – Dette er markedets mest undervurderte bil

Bilen er lansert, så trolig er dette testing av kommende nyheter. Foto: Privat
Bilen er lansert, så trolig er dette testing av kommende nyheter. Foto: Privat

Kan det være en hybrid-versjon?

– Så mitt tips er at Opel med denne tester ut ny motor eller en ny drivlinje. Det er jo slett ikke uvanlig det. Selv om vi opplever bilen som helt ny, er ingeniørene ofte godt i gang med facelift-utgaver og oppdateringer allerede når bilen lanseres. De pakker ikke sammen og går hjem når bilen er lansert, men jobber videre.

– Nye Opel Insigina deler plattform med Chevrolet Malibu. Begge bilene er GM-produkter. Malibu har en drivlinje jeg tror det norske folk hadde omfavnet. Den leveres jo som hybrid, forklarer Benny.

– Da består drivlinjen av en 1,8-liters bensinmotor på 122 hestekrefter, batteripakke og så klart en elmotor. Den er ikke ladbar, men fungerer på samme måte som for eksempel en Toyota Prius, hvor elmotoren hjelper bensinmotoren i lavere hastigheter og ellers ved behov.

– Jeg kan ikke si sikkert om det er noe i dette. Det må sees på som hva det er, nemlig bare spekulasjoner. Men små hjul som ruller lett og bare ett eksosrør taler for at det kanskje kan være slik, avslutter Benny.

Les også: Opel Insignia byr på luksus til folkelig pris

Denne saken ble først publisert hos Broom.no