Volvo bare slått av Vinmonopolet
Volvo Cars har landets nest beste omdømme – uansett bransje.
Volvo Cars klatrer to plasser og har nå landets nest beste omdømme – uansett bransje. Vinmonopolet er årets omdømmevinner, viser Kantar TNS årlige omdømmemåling
– Vi er stolte og ydmyke over denne plasseringen, og gratulerer samtidig Vinmonopolet med seieren i 2017. Topp-ti listen består av noen av Norges og verdens sterkeste merkevarer, sier informasjonsdirektør Rune Gutteberg Hansen i Volvo Car Norway i en melding.
– Andreplassen til Volvo Cars er resultatet av solid og målrettet arbeid i hele den norske Volvo-handelen, sammen med en helt ny produktportefølje og nye verkstedtjenester som er blitt godt mottatt av kundene, fortsetter Gutterberg Hansen.
Les også: Vi har testet Volvos tøffeste stasjonsvogn
Målingen gjennomføres blant et utvalg av Norges største og mest kjente virksomheter. I 2017 er 70 virksomheter kartlagt. 5.533 personer ble intervjuet i mars.
I årets måling er Volvo Cars blant virksomhetene som får karakteristikken «særdeles sterkt omdømme», med 78 poeng.
Topp 10
- Vinmonopolet
- Volvo
- TINE
- Flytoget
- Norsk Tipping
- Mercedes
- Meny
- Skandiabanken
- Gilde
Les også: Oljeprisen stupte - ekspertene var oppe hele natten
Saken er opprinnelig publisert på Hegnar.no