Volvo bare slått av Vinmonopolet

Foto: AP
Foto: AP
Artikkelen fortsetter under annonsen

Volvo Cars har landets nest beste omdømme – uansett bransje.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Volvo Cars klatrer to plasser og har nå landets nest beste omdømme – uansett bransje. Vinmonopolet er årets omdømmevinner, viser Kantar TNS årlige omdømmemåling

– Vi er stolte og ydmyke over denne plasseringen, og gratulerer samtidig Vinmonopolet med seieren i 2017. Topp-ti listen består av noen av Norges og verdens sterkeste merkevarer, sier informasjonsdirektør Rune Gutteberg Hansen i Volvo Car Norway i en melding.

– Andreplassen til Volvo Cars er resultatet av solid og målrettet arbeid i hele den norske Volvo-handelen, sammen med en helt ny produktportefølje og nye verkstedtjenester som er blitt godt mottatt av kundene, fortsetter Gutterberg Hansen.

Les også: Vi har testet Volvos tøffeste stasjonsvogn

Målingen gjennomføres blant et utvalg av Norges største og mest kjente virksomheter. I 2017 er 70 virksomheter kartlagt. 5.533 personer ble intervjuet i mars.

I årets måling er Volvo Cars blant virksomhetene som får karakteristikken «særdeles sterkt omdømme», med 78 poeng.

Topp 10

  1. Vinmonopolet
  2. Volvo
  3. TINE
  4. Flytoget
  5. Norsk Tipping
  6. Mercedes
  7. Meny
  8. Google
  9. Skandiabanken
  10. Gilde

Les også: Oljeprisen stupte - ekspertene var oppe hele natten

Saken er opprinnelig publisert på Hegnar.no