Meny

Nå selger de machobiler som aldri før

Dag Risløv og Weronika Tunes er godt fornøyd med å ha fått overlevert sin nye Arctic Truck-utgave av Isuzu D-Max. Så langt i år har faktisk 50 nordmenn fått en slik ombygd pick up. Foto: Privat.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Her får du det akkurat som du vil.

Isuzu er kanskje ikke det bilmerket du tenker mest på når et gjelder personbiler. Men de er store på pickup. Faktisk er de størst av alle, akkurat her. Deres populær arbeidsbil, D-Max, er Norges mest solgte i klassen.

Bilen ser egentlig ganske barsk ut allerede i utgangspunktet. Men det blir naturligvis ekstra moro med litt litt ekstrautstyr. Isuzu har selv en god del godbiter å by på her, men for de som virkelig vil ha en tøffing, er det Arctic Truck-utgaven som gjelder.

Og nettopp den er det flere og flere som ønsker seg. Nylig leverte Isuzu årets 50. Arctic Truck-ombygde pickup til kunde.

Dette er bilen for skikkelige barskinger

Koster ...

Arbeidsbiler trenger nemlig ikke å være kjedelige. D-Max blir en skikkelig barsking, etter en runde hos Arctic Truck sine ansatte i Drammen.

I utgangspunktet starter D-Max på 339.900 kroner. Da kan du trekke tilhenger på 3,5 tonn, ha 1 tonn i nyttelast og firehjulsdrift. Topputgaven, Black Edition koster fra 404.900 kroner.

Men hvis du vil dra på skikkelig, punger du ut ytterligere 147.000 kroner.

Det er nok som arbeidsbil Isuzu D-Max i Arctic Truck-utgave er mest vanlig. Men også flere og flere privatpersoner kjøper seg pickup.

De tøffeste av de tøffe bygges i Drammen

Koster mer ...

Her er det viktig å understreke at vi snakker om startpris. Artic Trucks har nemlig et vidt spekter at muligheter du kan velge.

– Prisene varierer voldsomt. Det finnes eksempler på biler hvor ombygging og utstyr overgår prisen på selve bilen, forteller daglig leder i Arctic Trucks, Ørn Thomsen.

Populær arbeidsbil blir helt ny – og mer eksklusiv

Firsørsalong

– Hvem er det som kjøper litt ekstra hårete pickup?

– Det varierer veldig. enten det er arbeidsbil til entreprenører, eller aktive privatpersoner som trenger en ekstra tøff bil. For øvrig er dette med at også privatpersoner vil ha en pickup en økende trend, sier informasjonssjef hos RSA, Steinar Dokken.

Les også: 

Thomsen tror at økt bakkeklaring, gode terrengegenskaper og for en del økt blikkfang, er de viktigste årsakene til å velge Artic Truck-modeller.

– Nylig kjøpte for eksempel en frisørsalong i Tromsø en ombygd D-Max Artic Trucks...

Bilen som nekter å dø blir ny

AT 35

Den varianten som de fleste Isuzu-kundene velger hos Arctic Truks heter AT35. Den indikerer at dekkene er i dimensjonen 35 tommer – og bare for å slå det fast med en gang: Det er digert!

Her heves karosseriet 30 mm fra rammen, det blir byttet dempere og fjæring, skjermbreddere monteres, nye stigtrinn og hengerfeste drop, for å nevne noe.

Resultatet er rimelig hårete!

Og som sagt, skulle du ønske mer, er det bare å dra på. Ørn og gutta er lite kjent med uttrykk som "Nei, det kan vi ikke gjøre ...".

Denne tøffingen vippet gammel helt av tronen

Denne saken ble først publisert i Broom.no

Motor
Populært