Meny

Volvo har solgt for nesten én milliard – før Norges-lansering

Volvo er i vinden. S90 (sedan) og V90 (stasjonsvogn) ligger an til å bli suksesser, allerede før bilene ankommer norske forhandlere.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Nordmenn velger modellene med mest utstyr.

Lanseringen av nye Volvo XC90 for to år siden ble en stor suksess her i landet. Nå følger nye Volvo S90 (sedan) og V90 (stasjonsvogn) etter i storebrors fotspor.

Allerede før bilene er kommet til norske Volvo-forhandlere, og de fleste kundene foreløpig har rukket har prøvekjørt dem, er det solgt over 250 S90 og 700 (!) V90 her i landet.

Mange av kundene har valgt biler med høye utstyrsspesifikasjoner, og verdien av forhåndssalget overstiger nå 800 millioner kroner.

Halvveis til målet – førlansering

– Vi er fantastisk stolte av mottakelsen S90 og V90 har fått hos kundene våre. Til nå er det forhåndssolgt nesten 1.000 biler. Sammen med svært gode tilbakemeldinger fra media etter deres tester av S90 og V90, gir markedet signalene vi hadde håpet på.

– Nå står en spennende høst for tur, når bilene blir lansert hos forhandlerne våre – fra Kristiansand i sør til Alta i nord, sier Direktør salg Hermod Wallestad i Volvo Car Norway.

Salgsmålet i Norge første 12 måneder etter lanseringen er 500 Volvo S90 og 2.400 Volvo V90.

Les også:   Volvo XC90 kan være et skummelt bilkjøp

(Saken fortsetter under)

Volvos salgsmål for nye S90 og V90 er på nesten 3.000 biler på 12 måneder.

På vei til å bli selvkjørende

Nye Volvo S90 og V90 er tilgjengelig med førerassistansesystemet Pilot Assist II, som bidrar til å holde bilen riktig plassert i kjørefeltet på motorveier i hastigheter opptil 130 km/t.

Pilot Assist II er nok et steg mot selvkjørende biler – et nøkkelområde for Volvo. D5-drivlinjen til S90 og V90 tilbyr også PowerPulse, som gir turboaggregatet umiddelbar respons og raskere akselerasjonen.

S90 og V90 er først ute med en ny funksjon til City Safety; Large Animal Detection. Systemet er i stand til å registrere store dyr som elg eller hest, både natt og dag. Teknologien gir bremsestøtte og varsler føreren i farlige situasjoner, for å unngå kollisjoner.

Les også: 

Saken er opprinnelig publisert på Broom.no

Motor
Populært