Storselgeren Mercedes C-klasse kommer nå i cabriolet-utgave

Slik ser C-klasse ut når du tar av taket. Slett ikke verst! Foto: Mercedes
Slik ser C-klasse ut når du tar av taket. Slett ikke verst! Foto: Mercedes

Den er ikke så dyr som du kanskje tror.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Nordmenn er ikke de som i utgangspunktet er aller mest opptatt av cabrioleter. Men egentlig burde vi kanskje være det. Det er ikke mange steder i verden som egner seg bedre til toppløs kjøring enn Norge på en flott sommerdag.

Problemet er nok at flotte sommerdager er mangelvare.

Men for de som liker å nyte bilturen uten tak, er det gode nyheter at Mercedes har gjort sin bestselger, C-klasse, tilgjengelig som cabriolet.

Nå er den klar for bestilling – og selv om den ser ut som en millionbil, starter prisene på 516.000 kroner.

Les også: Denne Mercedesen er verdens raskeste i sitt slag

(Saken fortsetter under)

Det er stofftak som gjelder på C-klasse cabriolet. Det leveres i fire ulike farger. Foto: Mercedes
Det er stofftak som gjelder på C-klasse cabriolet. Det leveres i fire ulike farger. Foto: Mercedes

Stofftak

C-klasse som stasjonsvogn, coupe og sedan har allerede rukket å bli en solid hit i Norge. Derfor er Mercedes også optimistiske med tanke på den åpne utgaven.

C-klasse cabriolet er utstyrt med et helautomatisk stofftak som kan åpnes og lukkes på 20 sekunder i hastigheter opp til 50 km/t, og er tilgjengelig i fire farger.

Du stusser kanskje over at det ikke er ståltak. Men her har trenden snudd de siste årene, tilbake mot stoff. Skal du ha cabriolet, er det nå et poeng å vise det.

Forlenger cabriolet-sesongen

Den kan utstyres med automatisk vindavviser, og såkalt airscarf med luftdyser i nakkestøttene, slik at du kan forlenge cabrioletsesongen i begge ender.

Bilen er også utstyrt med sportsseter med integrert hodestøtte som er med på å skape et sporty interiør.

C-Klasse Cabriolet er naturligvis også utstyrt med Mercedes-Benz’ beste sikkerhetsutstyr og kan for eksempel bremse selvstendig ved fare for kollisjon.

Les også: Nå er Porsche Panamera blitt fin å se på også

(Saken fortsetter under)

Interiøret er i stor grad slik vi er vant med fra C-klasse: Ryddig og med høy kvalitetsfølelse. Foto: Mercedes
Interiøret er i stor grad slik vi er vant med fra C-klasse: Ryddig og med høy kvalitetsfølelse. Foto: Mercedes

510 hk

Modellen leveres med motorer som leverer mellom 156 og 510 hk og et understell designet for dynamisk ytelse. Luftfjæring, som sikrer sporty og kvikke kjøreegenskaper er tilgjengelig som ekstrautstyr.

For første gang i C-klasse, er også 9G Tronic automatgir tilgjengelig for alle 4- og 6-sylindrede motorer.

4MATIC kompromissløs firehjulsdrift er også tilgjengelig for mange motorvarianter.

Også med taket oppe ser C-klasse cabriolet elegant og eksklusiv ut. Foto: Mercedes
Også med taket oppe ser C-klasse cabriolet elegant og eksklusiv ut. Foto: Mercedes

Les også:

Saken ble opprinnelig publisert på Broom.no

Personvernpolicy